خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

تهران را ارزان اداره می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۷۰

معاون شهردار تهران ضمن تاکید بر تلاش شهرداری برای توسعه عدالت‌محوری و افزایش رفاه شهروندان گفت: هدایت بودجه به سمت پروژه‌های عمرانی، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت و همچنین باعث رونق اقتصادی می‌شود.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که بودجه مدیریت شهری به گونه‌ای طراحی و هدایت شده است که افزایش رفاه شهروندان را در پی داشته باشد، اظهار داشت: رویکرد شهرداری توسعه عدالت‌محوری است و بر همین اساس تلاش کرده‌ایم با مدیریت درست بودجه، سطح رفاه و ارائه خدمات به شهروندان فهیم پایتخت توسعه پیدا کند. 

وی افزود: توسعه حمل‌ونقل مهم است و سعی کرده‌ایم که سهم قابل توجهی از بودجه شهرداری را در این دوره از مدیریت شهری، برای این بخش در نظر بگیریم، ولی معتقدیم شهر تهران نیازهای دیگری از جمله نوسازی بافت فرسوده را نیز دارد. سیاست مدیریت شهری بر آن است که اگر بودجه‌ای انبساطی شود، به سمت پروژه‌های عمرانی و توسعه پایتخت هدایت شود. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هدایت بودجه به سمت پروژه‌های عمرانی، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت و همچنین باعث رونق اقتصادی می‌شود. زمانی باید نگران بودجه بود که کسر بودجه وجود داشته باشد و نقدینگی بدون پشتیبانی باشد و خلق پول بی‌جهت باشد. بر همین اساس سعی کرده‌ایم از راه‌های منطقی و معقول درآمدزایی داشته باشیم و این افزایش درآمد را به سمت پروژه‌های عمرانی سوق دهیم که نمونه بارز آن در رویدادهای امید و افتخار کاملا مشهود است. 

فروزنده همچنین به توسعه فضای سبز تهران اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از مناطق کلانشهر تهران، صاحب پارک منطقه‌ای شده‌اند؛ همچنین با اجرای سه پروژه بزرگراهی مهم از جمله شوشتری، بروجردی و یادگار امام، گام‌های بزرگی در جهت بازگشایی گره‌های ترافیکی در پایتخت برداشته شده است. 

وی یادآور شد: عمده این پروژه‌ها به دلیل داشتن معارض قریب به ۱۵ سال بر زمین مانده بود، ولی در این دوره از مدیریت شهری، مساله معارض را که مردم سال‌ها با آن مواجه بودند، حل و فصل کردیم، به نحوی که پروژه بروجردی گره ترافیکی غرب پایتخت را شکست و با افتتاح بزرگراه شوشتری و یادگار امام، گره ترافیکی شرق و آزادگان نیز مرتفع خواهد شد. 

معاون شهردار همچنین به افزایش خطوط متروی تهران در دوره کنونی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: طی این مدت ایستگاه‌های مترو خط ۶ و خط ۷ را که ناقص بود، تکمیل کردیم و حدود ۵۰ ایستگاه آماده و مهیا شد. ضمن این که عملیات خط ۱۰ نیز شروع شده است و برنامه‌های متعددی نیز برای توسعه خطوط دیگر داریم. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تاکید بر این که رویکرد اصلی دوره کنونی مدیریت شهری این است که تهران ارزان اداره شود، تصریح کرد: با اقداماتی که در میادین میوه و تره‌بار انجام شده، سعی کرده‌ایم که خدمات را با ۴۰ درصد زیر قیمت بازار به مردم ارائه دهیم، همچنین در بحث ساخت‌وساز در تهران نیز رونق ایجاد شده است و براساس مصوبات کمیسیون ماده ۵، به مردم اجازه داده شده که در صورت تجمیع در بافت فرسوده، عوارض آنان صفر شود و یک طبقه تشویقی نیز خواهند گرفت. 

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری، افزایش سطح خدمات در مناطق حاشیه تهران بسیار مورد توجه بوده است و نسبت به این امر بی‌تفاوت نبوده‌ایم و اقدامات لازم در این خصوص نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز