خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تکمیل بانک اطلاعاتی فرهیختگان ایثارگر در قالب سامانه‌ گنج شاهد در سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۲۶

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه های سال 1403 مرکز دانش پژوهان گفت: برای شناسایی بهتر ظرفیت علمی و یا فرهیختگان ایثارگر در سال ۱۴۰۳ برنامه تکمیل بانک اطلاعاتی را در قالب سامانه گنج شاهد یا ایثار من که در روزهای آخر سال ۱۴۰۲ توسط ریاست جمهور افتتاح شد، را در دستور کار داریم. این افراد به صورت الکترونیکی آثار علمی خود را ارائه کرده و در پروسه حمایت و تعامل با مرکز قرار می‌گیرند.

«عادل مهری ورنیاب» مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های مرکز دانش پژوهان در سال ۱۴۰۳ گفت: در مدت فعالیت این مرکز که از دهه ۷۰ به بعد بوده است. ۱۰ هزار و ۲۰۰ ایثارگر عضو مجموعه دانش پژوهان شده اند. این افراد در سه سطح تقسیم‌بندی می‌شوند. 

وی با اشاره به این سه سطح ادامه داد: این افراد در سه سطح نخبگی، سرآمدی و پیشرفت عضو مجموعه دانش پژوهان شده اند. این افراد براساس تعاریف بنیاد ملی نخبگان و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده اند. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: مرکز دانش پژوهان به واسطه تعامل و تاکیداتی که از طرف ریاست بنیاد شهید برای تعامل با نخبگان داشته است. برای استفاده از ظرفیت‌های فکری این افراد برنامه‌های مختلفی را در سال‌های گذشته اجرا کرده و برای سال آینده نیز تعریف کرده است. ما برای تعامل با این عزیزان دو سطح تعریف کرده‌ایم یک سطح شامل ارائه خدمات به این افراد است. از جمله پرداخت مالی برای دستاوردهای علمی و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی برای حمایت از فضای استارت آپی و شرکت‌های دانش بنیان اعضا. 

مهری ورنیاب تصریح کرد: ما امسال و سال گذشته و همچنین سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی کرده‌ایم که از توان تبیین‌گری این افراد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کنیم. با توجه به ظرفیت خوبی که در مجموعه دانش پژوهان وجود دارد سلسله بازدیدهای راویان پیشرفت را تعریف کرده ایم. یعنی از اساتید و اعضای هیات علمی و افراد با نفوذ اجتماعی که عضو مجموعه ما هستند استفاده کرده و به فضاهای تولیدی دستاوردهای استراتژی کشور رفته و بعد از بازدید و مشاهده دستاوردها و ارائه توضیحات مناسب از طرف متولیان امر، این افراد به عنوان سفیران تبیین‌گر دستاوردهای کشور در فضای اجتماعی خودشان اقدام می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده برای این موضوع ۵ برنامه بازدید عملیاتی و علمی را تعریف کرده ایم. یعنی کل کشور به ۵ منطقه تعریف شده است تا بتوانیم همه موضوعات را پوشش دهیم. باتوجه به دستورالعمل و انتخابی که از ایثارگر داریم از افرادی استفاده می‌کنیم که نفوذ اجتماعی مناسبی دارند. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به دیگر برنامه‌های مرکز دانش پژوهان برای سال ۱۴۰۳ گفت: همچنین برای شناسایی بهتر ظرفیت علمی و یا فرهیختگان ایثارگر در سال ۱۴۰۳ برنامه تکمیل بانک اطلاعاتی را در قالب سامانه گنج شاهد یا ایثار من که در روزهای آخر سال ۱۴۰۲ توسط ریاست جمهور افتتاح شد، را در دستور کار داریم. این افراد به صورت الکترونیکی آثار علمی خود را ارائه کرده و در پروسه حمایت و تعامل با مرکز قرار می‌گیرند. 

مهری ورنیاب با بیان اینکه بحث حمایت از موضوعات و محصولات دانش بنیان از دیگر برنامه‌های ما است، گفت: بعد از ۴ سال تجربه برگزاری رویدادهای ملی و استانی در حوزه استارت آپ‌ها ما در سال آینده برگزاری رویدادهای استارت آپی را به صورت موضوعی در استان‌ها خواهیم داشت. هر استان متولی برگزاری یک رویداد استارت آپی در کشور خواهد بود. موضوعات این رویداد نیز در قالب نیازمندی‌ها و توانمندی‌های پارک‌ها و استان‌ها بعد از تعامل با وزارت علوم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز