خبرگزاری کار ایران

توزیع ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۴۷

دبیر ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به مرجعیت ایران در مقابله با پدیده گرد و غبار با برگزاری اجلاس جهانی تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال اعتبارات مربوط به عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار بین دستگاه‌های ذیربط توزیع شد.

به گزارش ایلنا، علی محمد طهماسبی بیرگانی درباره اهم اقدامات دبیرخانه ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار در سال ۱۴۰۲ افزود: با توجه به این که گرد و غبار به طور کلی یک بحران جهانی است و بخش زیادی از کانون‌های گرد و غبار تأثیرگذار بر کشور ما نیز در کشورهای همسایه قرار دارد، برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در شهریور ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و آژانس بین‌المللی، مهم‌ترین اقدام ایران بود که در راستای دیپلماسی محیط زیستی دولت سیزدهم انجام شد.

دبیر ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: این اقدام زمانی مهم‌تر شد که «قطعنامه اجلاس تهران» در سازمان ملل تصویب و به الزام جهانی برای اقدام علیه گرد و غبار تبدیل شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از وظایف ما در سال گذشته مربوط به کنترل کانون‌های گرد و غبار داخلی در تعامل با سایر دستگاه‌ها بود که در این راستا ۱۰ جلسه ستاد ملی گرد و غبار با حضور دستگاه های اجرایی عضو این ستاد برگزار و نتیجه آن، اجرای موفق برنامه‌های تدوین‌شده مقابله با گرد و غبار در ۲۹ استان کشور بود.

وی گفت: اجرای ۲۰۹ هزار و ۲۶ هکتار حفاظت، قرق و مدیریت چرا، اجرای ۱۰۰ کیلومتر تله رسوبگیر، انجام ۴۰ هزار و ۴۹۶ هکتار مراقبت و آبیاری، انجام ۴۵۰ هکتار بوته‌کاری، اجرای ۶ هزار و ۱۴۲ هکتار طرح مدیریت رواناب‌ها همراه بذرکاری، اجرای ۱۳ هزار و ۷۰۰مترمکعب عملیات لایروبی، راهبری و تعمیر قطعات ۴۳ ایستگاه پایش گرد و غبار و برداشت ۶۵ نمونه برای تحلیل ترکیبات ذرات گرد و غبار برخی از اقدامات انجام‌شده در استان‌های کشور در سال گذشته بوده است.

طهماسبی بیرگانی همچنین به طراحی و ساخت ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری غبار ریزشی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تهیه شیوه‌نامه‌های مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار و ملاحظات زیست محیطی توسعه و بهره‌برداری از معادن از حیث میزان آلایندگی و حساسیت مناطق نسبت به تولید گرد و غبار و ابلاغ آن به استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی کشور در سال گذشته خبر داد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، دبیر ستاد ملی‌ سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال اعتبارات مربوط به عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار بین دستگاه‌های ذیربط توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز