خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا اعلام شد:

بارش باران و کاهش نسبی دما در اغلب استان ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۵۴۷

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در تمامی استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود.

«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: برای امروز دوشنبه ۶ فروردین ماه؛ در تمامی استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی تصریح کرد: در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش‌ها شدت خواهد داشت.

ضیاییان با بیان اینکه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبار و رعدوبرق و تگرگ و همچنین در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود، افزود: نفوذ گرد و خاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در مناطق دور از انتظار نیست. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: در اواخر وقت امروز ابرناکی و بارش در کشور کاهش می‌یابد و سه‌شنبه تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. بتدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور، بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود. 

وی گفت: امروز دوشنبه ۶ فرودین ماه خلیج‌فارس و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و در سواحل دریای خزر افزایش دما و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم می‌شود.

وی در خصوص روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه نیز گفت: علاوه‌بر شمال غرب کشور، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش وزش باد و کاهش نسبی دما در این روز پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج است. روز پنجشنبه در قلب مرکز دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور؛ در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: برای روز جمعه گستره بارش‌هایی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان نواحی از مرکز شرق، شمال شرق کشور و همچنین در استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر نیز مواج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز