خبرگزاری کار ایران

۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۵۴۰

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

به گزارش ایلنا، بابک محمودی افزود: از پنجم تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه ۵ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند. 

محمودی اضافه کرد: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۰ نفر در عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک در امدادرسانی کردند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۵۱ نفر از متاثرین نیز اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۵ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند. 

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر آب ۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین ۲۲۷ کیلوگرم نایلون، ۴۴۵.۱۲۳ تخته پتو، ۱۲ ست شستشو ۶۲ بسته غذایی، ۱۲ تخته موکت، ۳ دستگاه چادر ۳۰ قرص نان در بین متأثرین توزیع شد. 

وی اضافه کرد: ۱۸ تیم عملیاتی متشکل ۵۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز