خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

 سرعت عمل هلال احمر در رسیدگی به حوادث مثال زدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۵۶

سیدمحمد حسینی ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت در عملیات نوروز، سرعت عمل هلال احمر در رسیدگی به حوادث را مثال زدنی دانست.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد نوروزی هلال احمر ضمن قدردانی از تلاش‌های این جمعیت در ایام نوروز گفت: نیروهای هلال احمر در روزهایی که مردم مشغول استراحت و تفریح هستند با تمام توان پای کار آمده و به صورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند. این خدمت‌رسانی بی‌شک نمونه‌ای از جهاد و تلاش در راه خداست. براساس دین و آیین ما، کمک به خلق خدا نمونه‌ای از شهادت در راه خدا است. 

وی افزود: فرهنگ ایرانی و دین اسلام ما را همواره به کمک به یکدیگر ترغیب کرده اند. در زلزله فردوس در پیش از انقلاب اسلامی‌شاهد بودیم که مردم رفسنجان به سرعت و پیشگامانه به کمک مردم زلزله زده رفتند. در آن مقطع زمانی رهبری به همراه طلبه‌ها و سایر اصناف و مراجع تقلید نیز به کمک مردم شتافتند. از آن زمان مقام معظم رهبری خود در نقش داوطلبانه و کمک به مردم بود و به همین دلیل همواره کار داوطلبانه هلال احمر را ارزشمند می‌دانستند. 

وی افزود: ایران متاثر از حوادث و سوانح مختلف است و به همین علت نیاز است تا با تمام توان در راستای مقابله با این حوادث و سوانح گام برداشت. هلال احمر به خوبی در این عرصه فعال است و علاوه بر کمک‌رسانی به حوادث جاده‌ای در سایر زمینه‌ها نیز در خدمت مردم است. 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بدخواهان تلاش می‌کنند که این خدمت رسانی‌ها را خدشه دار کنند. در سیل سیستان و بلوچستان این اتفاق رخ داد و هلال احمر به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کرد. مسئولین هم با حضور در میان مردم نیازهای آن‌ها را از نزدیک مشاهده و بهترین رسیدگی به مردم سیستان و بلوچستان انجام شد. 

حسینی ادامه داد: بواسطه همین خدمت رسانی‌ها، هلال احمر به خوبی توانسته سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد و مردم را همراه کند. در کم‌تر نقطه جهان پس از حادثه این گونه به سرعت خدمت‌رسانی می‌شود. 

وی در قسمت دیگری از صحبت‌ها در جلسه ستاد نوروزی گفت: هلال احمر در فعالیت‌های برون مرزی نیز موفق عمل کرده و همواره شاهد بوده‌ایم که به عنوان اولین تیم‌های امدادرسان به حادثه رسیده و پیشتاز در امدادرسانی بوده اید. 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری توضیح داد: روحیه جهادی رئیس هلال احمر در این عرصه بسیار موثر بوده و باید این روحیه در تمامی حوزه‌ها وجود داشته باشد. هلال احمر علاوه بر حوادث و سوانح در رویدادهای تلخی نظیر حادثه تروریستی کرمان و شاه چراغ نیز فعالیت خوب و موثری داشت و در لحظه با حضور در محل به بهترین شکل به مردم امدادرسانی کردند. 

این مقام مسئول در دولت سیزدهم با اشاره به رسیدگی به دغدغه‌های مردم در تمامی عرصه‌ها گفت: تسهیل امور دارویی و درمانی در دستور کار است. امروز ۹۵ درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت با واردات دارو و تاسیس داورخانه، مشکل دارویی کشور را حل کنیم. در سال جدید نیز ارز دارویی را تامین می‌کنیم. دارو اولویت دولت است و کاستی‌های مقطعی را برطرف خواهیم کرد. قدردان تلاش‌های هلال احمر در حوزه تامین دارو نیز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز