خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:

اهتمام شهرداری پایتخت به توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۶۰۲

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت‎‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.

به گزارش ایلنا، «علی اصغر قائمی»، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرح‌هایی که تهیه شد، در طول این مدت کم نبود. 

وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورا وظیفه نظارتی بر حسن اجرای مسئولیت‌هاست، خاطرنشان کرد: تلاش شورا باید این باشد که روی همین ریل حرکت کند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۱۵۱ همتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: در نگاه اول دو تفاوت بارز وجود دارد؛ یکی از این تفاوت‌ها، افزایش دو برابری بودجه نسبت به سال گذشته است و این توقع و مطالبه ایجاد می‌کند و شهرداری هم باید بتواند بودجه جذب کند و هم به درستی عمل کند تا شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در تکالیف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ باشیم. 

وی ادامه داد: تفاوت دیگر، افزایش چشمگیر سهم بودجه حمل و نقل نسبت به سال قبل است؛ به‌طوریکه ۴۸ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص یافته و آنچه شهرداری باید بر آن اهتمام کند توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی است. 

قائمی با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند به دسته‌بندی‌های متعددی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: هریک از کشورها به اقتضای ظرفیت‌هایی که دارد به یک بخش از جمله آموزش، اقتصاد و حمل و نقل هوشمند توجه بیشتری کرده است. تهران نسبتاً از ظرفیت‎‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد. 

وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و حمل و نقل هوشمند از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود، گفت: منظور ما تنها شهرداری نیست و متأسفانه مدیریت شهری یکپارچه نداریم تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود زمینه هوشمند شدن شهر را فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز