خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: 

فوت ۱۷۷ نفر در تصادفات رانندگی طی ۵ روز نخست اجرای طرح نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۳۴

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول ۵ روز نخست اجرای طرح نوروزی پلیس راهور (از ۲۴ تا ۲۸ اسفند)، متاسفانه ۱۷۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز مصدوم شدند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه سردار حمیدرضا اشراق، معاون هماهنگ‌کننده فراجا، سردار حسین ذوالفقاری، رئیس دفتر جانشین فرمانده کل در فراجا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و جمع دیگری از فرماندهان پلیس راهور از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا واقع در ستاد فرماندهی پلیس راهور کشور در شهرک آزمایش تهران بازدید کرد. 

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ۲۴ اسفند طرح نوروزی پلیس راهور با حضور دیگر دستگاه‌های کشور آغاز شد و بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های پرتلاش از قبیل راهداری، هلال احمر، امداد خودروها و… کار خدمت‌رسانی در محورهای مواصلاتی را انجام می‌دهند. 

وی افزوذ: تمام تلاش ما این است که در ایام نوروز ترددهای ایمنی در سراسر کشور داشته باشیم، خوشبختانه تا کنون با مشکلاتی جدی مواجه نبودیم. البته در برخی مواقع نظیر ریزش سنگ دیروز در محور چالوس ناچار به بستن این محور شدیم و البته حادثه‌ای جدی در این محور پدید نیامد. 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که در روزهای اخیر محورهای مواصلاتی مشهد بار ترافیکی بیشتری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده، اما میزان ترددها در کل کشور در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: در طول ۵ روز نخست اجرای طرح نوروزی پلیس راهور (از ۲۴ تا ۲۸ اسفند)، متاسفانه ۱۷۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز مصدوم شدند. 

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: برای این که بتوانیم به توفیق مناسبی در کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیکی دست پیدا کنیم، نیازمند کاری جدی هستیم. باید با برون‌سپاری خدمات بتوانیم کنترل بیشتری بر رانندگان داشته باشیم و به همین دلیل در سال جدید برنامه‌ای جدی برای برون‌سپاری برخی خدمات پلیس راهور با راه‌اندازی موسسات مربوطه خواهیم داشت. 

وی در پایان از وزیر کشور خواست از پیشنهاد پلیس برای اجرای «طرح رتبه‌بندی رانندگان» حمایت کند و گفت: اگر در سال ۱۴۰۳ نظام تشویق و تنبیه رانندگان قانون‌مدار و قانون‌گریز را در سطح کشور اجرا کنیم و بتوانیم برای رانندگان قانون‌گریز علاوه بر جریمه، محرومیت‌های اجتماعی و برای رانندگان قانون‌مدار تشویق‌های ارزنده‌ای در نظر بگیریم، قطعا شاهد کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز