خبرگزاری کار ایران

از سوی شهرداری تهران؛

پیش‌بینی بسته حمایتی برای خانواده آسیب‌دیدگان اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۹۰

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بسته حمایتی کاملی را برای خانواده آسیب‌دیدگان اجتماعی پیش‌بینی کردیم.

به گزارش ایلنا از شهر، «سید احمد احمدی صدر» رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حوزه کودکان خیابان پروسه پنج ضلعی را طراحی کردیم که بر اساس آن باید پنج ضلع رخ دهد تا مسئله کودک خیابان حل شود. چه بسا که اگر این پروسه رخ ندهد، مشکل حل نخواهد شد. 

وی در خصوص اضلاع طرح پنج‌ضلعی مطرح کرد: ضلع اول آگاه‌سازی عمومی است و مردم باید بدانند کمک کردن به کودک کار به معنای نگهداشتن کودک کار در سرقت، اعتیاد و مفاسد اخلاقی است. دومین ضلع برخورد با سرشبکه‌های مافیایی و سرشبکه‌های استثمارکننده کودکان است. 

احمدی صدر ادامه داد: سومین ضلع جذب و شناسایی کودکان و انتقال آن‌ها به آغوش خانواده است. در راستای انجام این امر مشاور به صورت روزانه با احترام به کرامت انسانی کودک انجام و در نهایت کودکان به خانواده انتقال داده می‌شوند. در ضلع چهارم پس از ساماندهی کودک و تحویل به خانواده فضاهایی را در اختیارش قرار خواهیم داد؛ به شرطی که در خیابان نباشد. 

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ضلع پنجم اظهار کرد: زمانی که کودک به خانواده ملحق شد، دستگاه‌های کمیته امداد و حمایتی و بهزیستی باید وارد عمل شوند تا خانواده کودکان کار که دچار مشکلات مختلف اعم از فقر و دیگر آسیب‌های اجتماعی هستند، مورد حمایت قرار بگیرند. شهرداری تهران نیز ورود مستقیم می‌کند و اشتغال و کارآفرینی و کارهای خرد و کوچک زود بازده را به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی که در اولویت هستند انتقال می‌دهد؛ لذا بسته حمایتی کاملی را برای خانواده آسیب‌دیدگان اجتماعی پیش‌بینی کردیم. 

وی در ادامه گفت: در راستای رفع تمام موانع بر سر دستگاه‌ها و نهادهایی که متولی امر کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند، اعلام کردیم که هر مشکلی را که دارند، ما حل خواهیم کرد. 

احمدی صدر در پایان اظهار داشت: ما در میدان وارد شدیم و در میدان خواهیم ماند؛ مشکلات تمام دستگاه‌ها و نهادها را هم شنیدیم. خارج از وظایف شهرداری تهران آماده کمک به حل مسئله آسیب‌های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز