خبرگزاری کار ایران

نیکوکار:

استان تهران در جایگاه دوم فوت شدگان ناشی از تصادفات در کشور قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۵۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: متاسفانه استان تهران در جایگاه دوم فوت شدگان ناشی از تصادفات در کشور قرار دارد و بیشترین تلفات انسانی مربوط به شهر تهران است .

به گزارش ایلنا، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی در استانداری تهران گفت: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تقسیم کار میان دستگاه های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف هر دستگاه نیز مشخص شده است. در صورت اجرای دقیق این مقررات تلفات انسانی و خسارات مادی در استان تهران به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

این مقام قضایی بر تامین اعتبار جهت چهاربانده شدن محور فیروزکوه-سمنان توسط اداره کل راهداری استان تاکید و از آن اداره کل در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز و بروزرسانی دوربین ها تشکر کرد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۳۵۲ نفر در سطح استان تهران بر اثر تصادف فوت شده اند که در مقایسه با مدت مشابه ان در سال گذشته با تعداد ۱۳۱۳ نفر، ۲/۹ درصد افزایش یافته است. سهم شهر تهران از تعداد فوت شدگان در سال ۱۴۰۲ ، ۷۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷۶ نفر میباشد که افزایش ۶/۶ درصدی تلفات انسانی را نشان میدهد. متاسفانه استان تهران در خصوص فوت شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد. وی بر اموزش،فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان جهت کاهش امار تصادفات تاکید کرد.

نیکوکار بیان داشت: راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت برخط میتواند از وقوع تخلفات جلوگیری نماید.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید از طرح ۱۰ راهور فاتب موضوع ساماندهی موتور سیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه های اجرایی در سطح شهر تهران حمایت کرد. وی اظهار داشت: نظام رتبه بندی ایمنی خودروها میبایست توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد تهیه و ابلاغ گردد تا خریداران خودرو از کیفیت آن مطلع باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز