خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان:

«رصد وضعیت جوانان» یک دهه انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۷۰

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید وضعیت جوانان از حیث ازدواج، مسکن و اشتعال را رصد کنیم و به اطلاع دستگاه های مختلف برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سینا کلهر" معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود که عصر امروز ۲۷ اسفندماه برگزار شد، گفت: ما حلقه وصل دولت و جوانان هستیم. ما طرح ها و برنامه هایی که از سوی حاکمیت برای جوانان تعیین شده هست را پیگیری می‌کنیم. مسکن، شغل و ازدواج جوانان گاهی هم اوقات فراغت سه موضوع مهمی است که در خصوص جوانان مطرح است.

کلهر ادامه داد: ما باید وضعیت جوانان از حیث ازدواج، مسکن، اشتعال را رصد کنیم و به اطلاع دستگاه های مختلف برسانیم. وام یکی از مطالبات جوانان است در زمینه مسکن و اشتغال‌زایی ایجاد شده است. وقتی وضعیت را رصد کردیم برخی حوزه ها نیاز به عملیات دارند که از طریق سایر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

معاون امور جوانان اظهار کرد: نهاد شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهوری است که بعد از توقف ۱۰ ساله سه جلسه متوالی در سه سال داشتیم و مسائل اصلی جوانان در شورا بررسی می شود.

کلهر ادامه داد: معاون جوانان مامور پیگیری مسکن نیست بلکه مسئول رصد آن است. مسئول مسکن برعهده وزارت مسکن است.باید وضعیت رصد جوانان را از ما بخواهید. البته این رصد یک دهه است که آماده نشده و مربوط به سال ۹۱_۹۲ بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مهاجرت، پنجره جمعیتی، بهداشت و تحصیل هم از مسائل جوانان است، گفت: در حوزه اشتغال امسال بالاترین سطح اشتغال پذیری را از سال ۸۲ تا کنون داشتیم و کمترین میزان بیکاری مربوط به ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ است.

کلهر خاطرنشان کرد: آمار ما از مرکز آمار است. وضعیت استان های سمنان، تهران و البرز در خصوص نرخ بیکاری زیر ۱۵ درصد است، اما برخی استان وضعیت خوبی ندارند. دولت چند طرح ویژه را پیگیری می‌کند که غیر از ۱۳۰ هزار نفر استخدام دولتی، ما طرح جذب ۴ هزار نخبه در دستگاه های دولتی را هم در دست داریم.

وی یادآوری کرد: حمایت ویژه برای اشتغال جوانان از طریق مهارت آموزی هم در حال انجام است. یکی از موارد ۱۴۰۳ کیفی شدن اشتغال جوانان است. در اشتغال تناسب شغل با تحصیلات و علایق جوانان و درآمد مهم است. صرفا اشتغال داشتن مدنظر نیست بلکه می‌خواهیم جوان حداقل درآمد و ارتباط با تحصیل و علاقه به شغل هم داشته باشد.

کلهر با بیان اینکه همه آمارهای ازدواج دقیق نیست، گفت: تعداد جوانان در سطح کشور از ۱۶ میلیون به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافته پس طبیعتا تعداد ازدواج ها هم کم می‌شود. هم اکنون عدد ۱۲ میلیون نفری که در سن ازدواج هستند ثابت مانده یعنی ازدواج نه کاهش یافته نه افزایش داشته است.

وی افزود: شاید ثبت احوال آمار جدیدتری داشته باشد که تلاش ما هنوز برای کسب آمار جدید نتیجه نداده است.

کلهر تاکید کرد: در وام ازدواج سه اتفاق مهم افتاده؛ کوتاه شدن ارجاع پرونده به شعبه که حداکثر ۱۵ روزه است. زمان پرداخت وام نیز قبلا باز بود و اکنون حداکثر یک ماه زمان لازم است تا پرداخت صورت بگیرد. این میانگین عمومی است.

کلهر اظهار کرد: تا بهمن ماه سال جاری، ۹۰ درصد کسانی که پرونده وام ازدواج تشکیل داده بودند وام خود را امسال گرفته اند. ۱۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: اعتبار وام ازدواج ۱۴۰ همت تعیین شده بود و دولت ۱۳۴ همت آن را تعیین کرده است. برای سال ۱۴۰۳ وام ازدواج به ۷۰۰ میلیون برای زوج ها رسیده است. در کنار طرح مسکن ملی که به صورت عمومی اجرا می شود، طرح ویژه ای برای جوانان هم دنبال می شود که نهایی نشده است. امیدواریم ۱۴۰۳ خبر خوشی در خصوص مسکن جوانان به این واسطه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز