خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پیشگیری سطح اول از بارداری تا دو سالگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۶۵

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمرکز بر بحث پیشگیری از مهمترین برنامه های سال آینده است؛ در این طرح برای هزار روز اول زندگی یعنی از بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه جامع تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به پرداخت های بیمه سلامت گفت: پرداخت های بیمه سلامت به مراکز درمانی تا آذرماه سال‌جاری پرداخت شده و سعی داریم بزودی بهمن ماه را نیز پرداخت کنیم و هنوز اسفندماه را نیز مراکز درمانی به ما ارائه نداده است و گلایه ای بابت عدم پرداخت به موقع نداشته باشند.

وی ادامه داد: امسال با همکاری مجلس و دولت در وزارت بهداشت و بیمه سلامت پنج دهک از افرادی که توان بیمه نداشتند، رایگان بیمه شدند که در بخش بستری در مراکز دولتی بیش از ۹۰ درصد و در بخش های خصوصی ۷۰ درصد هزینه های درمانی را پرداخت می کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به عنوان نهاد تامین کننده ‌مالی دولتی سعی داریم مردم دچار هزینه های کمرشکن درمانی نشوند و سعی داریم بیشترین خدمات را به مردم انجام دهیم.

ناصحی درباره بیماران صعب‌العلاج گفت: بیش از ۲ میلیون بیمار خاص نشان دار شدند و بیمه شدگان تامین اجتماعی که دچار بیماری خاص هستند از مزایای صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج می توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به بودجه ۵۳ همت سازمان بیمه سلامت ایران در سال آینده، تصریح کرد: با این بودجه می توانیم به طرح دارویار اعتبار تزریق کنیم و امسال با اعتباری که داشتیم بخش عمده ای را دریافت کردیم.

او درباره بحث پیشگیری اولیه گفت: تمرکز بر بحث پیشگیری از مهمترین برنامه های سال آینده است. در این طرح برای هزار روز اول زندگی یعنی از بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه جامع تدوین شده و به صورت پایلوت در کهنوج در حال اجرا است و در یکی از محلات تهران در سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود و دستگاه‌های حمایتی نیز در کنار این برنامه خواهند بود.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان‌های بیمه ای انجام می شود.

او خاطرنشان کرد: پیشگیری سطح چهار نیز گام مهم دیگری بوده و مداخلات پزشکی و غیر ضرور باعث آسیب های روحی و روانی می شود، به عنوان مثال مصرف دارو بیش از چهار قلم است و میانگین آزمایشات بالای ۱۰ مورد بوده که بالاتر از میانگین جهانی بوده و مصرف زیاد مضر بوده که با همکاری جامعه پزشکی صرف جویی و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک در کشور کامل شده است.

ناصحی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان بهره ور معرفی شده و مادران باردار و کودکان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و ۱۷ خدمت دندانپزشکی نیز زیر چتر حمایت بیمه قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: منابع مالی موجود نمی تواند پاسخگوی نیاز بیماران با تورم جامعه باشد و بودجه ما باید سه برابر افزایش یابد، به عنوان مثال در بحث دارویار نیز ۲۵ همت برای تجهیزات تعلق می گرفت که هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم دولت بر ساماندهی شیرخشک، ارز آن حذف و مابه التفاوت آن قرار شد، پرداخت شود، سازمان بیمه سلامت این توانایی را داشت که دریافت شیرخشک از داروخانه ها با سامانه بیمه سلامت انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: البته این کار با همکاری سامانه تی تک سازمان غذا و دارو که نقش واسط دارد انجام می شود و هزینه ای در این زمینه پرداخت نمی کنیم.

ناصحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعرفه پزشکی گفت: در بخش دولتی با افزایش تعرفه پزشکی فشاری به بیماران بوجود نمی آید و بیمه مابه التفاوت آن را پرداخت می کند، اما در بخش خصوصی اینطور نیست و پیشنهاد می دهیم سقف پوشش بیمه در این بخش افزایش یابد.

وی همچنین درباره مباحث مطرح شده درخصوص فروش آنلاین دارو گفت: همه جای دنیا این کار انجام می شود، باید معایب آن را برطرف کنیم و برای برخی از داروها فروش آنلاین انجام شود، البته اکنون طرح دارورسان درب منزل برای بیماران ام اس انجام می شود و مشکلی بوجود نیامده است، البته باید اطلاعات بیماران محرمانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز