خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

در سال ۱۴۰۳ عرصه برای قاچاچیان کالا و مجرمان اقتصادی روز به روز تنگ‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۶۷

تشدید مبارز با قاچاق سوخت در سال جدید در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بر تشدید مبارزه با قاچاق سوخت در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: در سال جدید عرصه برای قاچاقچیان کالا و مجرمان اقتصادی روز به روز تنگ‌تر می‌شود و به طور خاص بر برخورد با مجرمان دانه‌درشت، باندی، مهم و کلان تمرکز خواهیم کرد.

«سردار حسین رحیمی»، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین برنامه‌های در دستور کار این پلیس تخصصی در سال ۱۴۰۳ توضیح داد: در تلاش هستیم تا در سال جدید، جهش پلیس امنیت اقتصادی را چه در مرکز و چه در سراسر استان‌های کشور رقم بزنیم و این جهش را در بخش‌های زیرمجموعه پلیس امنیت اقتصادی از جمله پلیس گمرک و پلیس مبارزه با قاچاق کالا نیز دنبال خواهیم کرد. 

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ عرصه برای قاچاقچیان کالا و مجرمان اقتصادی روز به روز تنگ‌تر خواهد شد. ضمن این که در سال جدید به طور خاص بر برخورد با مجرمان دانه‌درشت، باندی، مهم و کلان تمرکز خواهیم کرد و حتما حمایت همه‌جانبه از تلاشگران عرصه اقتصادی را در دستور کار قرار خواهیم داد؛ در واقع، تمام اقدامات پلیس امنیت اقتصادی به نوعی در راستای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان سالم کشور محسوب می‌شود. 

رحیمی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی به دنبال آن است که با ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان و سایر مجرمان اقتصادی و امن کردن فضا برای کسانی که در فرآیند تولید و تجارت در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت می‌کنند و تلاش‌های مجاهدانه و صادقانه‌ای را انجام می‌دهند و البته تعداد آن‌ها در سطح کشور بسیار بیشتر از متخلفان و مجرمان است، سالم‌سازی هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی کشور را رقم بزند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر این که تشدید مبارزه با قاچاق سوخت، یکی از دستورکارهای جدی این پلیس تخصصی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به این که قاچاق سوخت، لطمه زیادی را به اقتصاد کشورمان وارد می‌کند، در سال جدید انجام کارهای فنی و اطلاعاتی لازم برای شناسایی شبکه‌های قاچاق سوخت را افزایش خواهیم داد و حتما ضربه‌های سنگینی را به قاچاقچیان بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی وارد خواهیم کرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که خودروهای شوتی نقش مهمی در قاچاق کالا و سوخت دارند و با بی‌توجهی محض به مقررات راهنمایی و رانندگی، تردد را برای سایر رانندگان در جاده‌ها ناایمن می‌کنند، از سال ۱۴۰۲ برخورد با این خودروها توسط نیروهای پلیس در سراسر کشور تشدید شد و قطعا شدت عمل فراجا در برخورد با خودروهای شوتی در سال جدید ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز