خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

نصب ۲۲۵ دوربین خودرویی و ۴۵۰ دوربین البسه برای اکیپ های گشتی شهربان و حریم‌بان در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۵۸

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۳، ۲۲۵ دوربین خودرویی و ۴۵۰ دوربین البسه را برای اکیپ‌های گشتی شرکت شهربان و حریم‌بان نصب کنیم.

«مسعود رنجبریان» مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ توضیح داد: مهمترین وظیفه شرکت شهربان و حریم‌بان، مقابله با سد معبر و بساط‌گستری غیرقانونی در گذرگاه‌های پایتخت و همچنین جلوگیری از انجام ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم شهر تهران است، بر این اساس، در نظر داریم که در سال جدید برای تقویت توان عملیاتی نیروها، موضوع هوشمندسازی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم که مهمترین محور در این زمینه، نصب دوربین البسه و دوربین‌های خودرویی برای عوامل شرکت شهربان و حریم‌بان خواهد بود. 

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ فرآیند دریافت مجوز از نهادهای امنیتی ذی‌ربط برای نصب دوربین روی البسه نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان را آغاز کردیم و این مجوز در دی‌ماه سال گذشته اخذ شد. هم‌زمان پیگیری‌های لازم برای انتخاب نوع دوربین و مشخصات فنی آن را نیز انجام دادیم و در حال حاضر تمام مراحل مربوطه برای اجرای آزمایشی این طرح طی شده و اعتبارات مورد نیاز به‌منظور نصب دوربین البسه برای یک‌سوم اکیپ‌های گشتی شرکت شهربان و حریم‌بان در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تامین شده است. در همین راستا اجرای این طرح را از اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت پایلوت در مناطق ۴ و ۲۱ آغاز کردیم. 

طی دو سال آینده، ۴۵۰ اکیپ شرکت مجهز به دوربین‌های خودرویی و البسه می‌شوند 

رنجبریان با بیان این که اجرای آزمایشی طرح نصب دوربین خودرویی و البسه برای نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و پس از آن، این شرکت وارد فاز اصلی اجرای طرح می‌شود، عنوان کرد: شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در تلاش است تا طی دو سال آینده، ۴۵۰ اکیپ شرکت مجهز به دوربین‌های خودرویی و البسه شوند؛ به نحوی که در این طرح قرار است، ۴۵۰ دوربین روی خودروهای شرکت نصب شود و همچنین در هر خودرو، دو نیرو شامل سراکیپ و نیروی اجرایی همراه او مجهز به دوربین البسه خواهند شد، یعنی در مجموع ۹۰۰ دوربین البسه برای نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی در ادامه اظهار داشت: اعتبارات لازم برای انجام یک‌سوم حجم این کار در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری پیش‌بینی شده است، اما امیدواریم در صورتی که اجرای آزمایشی طرح به‌درستی انجام شود و مانعی در ادامه کار پیش نیاید، بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰ درصد حجم کار تعریف‌شده یعنی نصب ۲۲۵ دوربین خودرویی و ۴۵۰ دوربین البسه برای اکیپ‌های گشتی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران را به سرانجام برسانیم. 

نصب دوربین البسه علاوه بر بازدارندگی از نیروهای شرکت هم صیانت می‌کند 

رنجبریان درباره تاثیر نصب دوربین‌های خودرویی و البسه برای نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، گفت: با توجه به این که عوامل شرکت شهربان و حریم‌بان در ماموریت‌های خود با افراد متخلفی مواجه می‌شوند که بعضا هیچ ابایی از حمله کردن به نیروهای شهرداری ندارند، بنابراین آمار مجروحیت در عوامل شرکت ما بالا است؛ بخصوص که در برخی مواقع، متاسفانه متخلفانی که دست به انجام ساخت‌وساز غیرمجاز یا بساط‌گستری غیرقانونی زده‌اند، با سلاح سرد و در مواردی با سلاح گرم به نیروهای ما حمله کرده و آن‌ها را مجروح کرده‌اند. 

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: نصب دوربین‌های البسه و خودرویی نه‌تنها می‌تواند بازدارنده باشد و احتمال حمله متخلفان به همکاران ما و در نتیجه مجروح شدن آن‌ها را کاهش دهد، بلکه نوعی صیانت از خود عوامل شرکت نیز محسوب می‌شود؛ زیرا اساسا نیروهای ما برای انجام وظیفه شغلی خود با شهروندان در ارتباط هستند و استفاده از دوربین باعث می‌شود که عوامل شرکت در برخورد با متخلفان، خودشان دست به انجام رفتار اشتباهی نزنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، وقتی که نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان به ماموریت می‌روند، ناچارند که گزارش خود را به صورت کوتاه و خلاصه در تبلت ارائه کنند، ولی اگر نیروهای ما به دوربین مجهز باشند، طبیعتا همکارانی که در مرکز مانیتورینگ شرکت حضور دارند، می‌توانند اتفاقاتی را که در صحنه رخ می‌دهد، به صورت کامل مشاهده و تحلیل کنند تا عوامل شرکت بتوانند ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو انجام دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز