خبرگزاری کار ایران

سال جدید تهران با باران بهاری آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۶۳

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از بعد از ظهر دوشنبه (۲۸ اسفند) تا روز چهارشنبه (۱ فرودین ۱۴۰۳) با ورود سامانه بارشی به استان، وقوع رگبار و وزش باد دشدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران امروز (۲۶ اسفند) نیمه‌ابری تا ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد، با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۲۷ اسفند) و  و دوشنبه (۲۸ اسفند)، آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با افزایش ابر و رشد سرعت وزش باد به‌ویژه بخش‌های غربی و جنوبی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.

از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه (اول فروردین ۱۴۰۳) با ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان به‌تدریج افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش باران و برف و رخداد مه و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا روز دوشنبه افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) و چهارشنبه (اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳) کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

همچنین آسمان شهر تهران فردا (۲۷ اسفند) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۲۸ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، گاهی وزش باد باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، طی ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه‌های میگون ۷.۱ میلی‌متر، آبعلی ۵ میلی‌متر، دماوند  ۳.۱‌ میلی‌متر، شمیرانات - اقدسیه ۲.۴ میلی‌متر، ژئوفیزیک تهران ۱.۸ میلی‌متر، لواسان ۱.۷ میلی‌متر، شرق تهران ۱.۴ میلی‌متر، فیروزکوه ۱.۱  میلیمتر و چیتگر ۰.۲ میلیمتر بارش ثبت کرده‌اند.

گفتنی است، ایستگاه توچال با  کمینه دمای ۳ - درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز