خبرگزاری کار ایران

برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۶۴۲

تمرین تخلیه اضطراری با هدف افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و نحوه مواجهه صحیح با حوادث و رخ‌دادها در مترو تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه تمرین تخلیه اضطراری مترو با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه هماهنگی برای اجرای دقیق و اثربخش این تمرین گفت: این تمرین با همکاری بیش از ده دستگاه امدادی، انتظامی، خدماتی و عملیاتی در شهر به ویژه سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، فرماندهی انتظامی، سازمان پدافند غیرعامل، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سایر دستگاه‌های تاثیرگذار در موضوع حادثه در محل ایستگاه مترو میدان صنعت انجام شد.

وی تصریح کرد: به دلیل ماهیت شهرنشینی و درهم تنیدگی زندگی شهری، توسعه خطوط مترو در سطح شهر، افزایش شمار شهروندان بهره‌بردار از آن و توجه به ملزومات امدادرسانی در این گستره برگزاری اینگونه تمرینات برای ارتقای آمادگی تیم‌های امدادی و عملیاتی را ضروری می‌کند.

جانشین شهردار تهران در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ادامه داد: نیروهای حاضر بیش از ۱۰ کارکرد را تمرین کرده و ۲۰ نفر ارزیاب متخصص دانشگاهی در ۷۷ محور و در قالب ۵ ابزار ارزیابی به بررسی علمی و تخصصی این تمرین پرداختند.

نصیری یادآور شد: انتقال مصدومین، انتقال فوتی احتمالی، تخلیه افراد سالم، محدود کردن و منطقه‌بندی محل حادثه، کشف، شناسایی و تشخیص ماده خطرناک احتمالی، ارتباطات بیسیمی و ارتباطات بین ستاد و فرماندهی حادثه مستقر در ایستگاه در این برنامه تمرین شد.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد این تمرین، موضوع اطلاع‌رسانی مشترک و تشکیل مرکز اطلاع‌رسانی مشترک و سازماندهی صحنه حادثه بود.

بر اساس این گزارش، تمرین پدافندی مدیریت بحران در مترو تهران با حضور ۶۰۰ نفر از دستگاه‌های امدادی و اجرایی انجام و با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران، فرماندهی میدان توسط آتش نشانی و همراهی هلال احمر، مترو تهران و فرماندهی انتظامی و پلیس راهور اجرایی شد.

بر این اساس، در پی وقوع حادثه‌ای طراحی شده در محوطه داخلی ایستگاه مترو و تاثیر آن بر مسافران و کارکنان ایستگاه، نیروهای امدادی به سرعت برای دفع آثار، با اعلام حادثه به مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) تخلیه شهروندان آسیب‌دیده و تریاژ مصدومان حفظ ایمنی شهروندان و راه‌اندازی دوباره خط مترو وارد عمل شده و به ترتیب عملیات پیش‌بینی شده انجام و شرایط به حالت عادی بازگردانده شد.

همچنین، در این تمرین تیم‌های هزمت (CBRN) آتش‌نشانی تهران به محض اطلاع از حادثه با تجهیزات کامل در محل حاضر و وارد عمل شده و در مرحله بعد مسافران در شرایط امن تخلیه و تحت نظر نیروهای امدادگر آسیب‌دیدگان برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شدند. گروه‌های ارزیاب نیز با حضور در تمامی مراحل انجام تمرین به شناسایی نقاط قوت و ضعف پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز