خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی؛

افتتاح سه کارگاه در هنرستان شهید رجایی گنبد کاووس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۲۲۲

با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، مجتمع آموزشی تولیدی صنایع غذایی شامل سه کارگاه «فراوری گیاهان دارویی، نان و شیرینی و فرآورده‌های لبنی» و همچنین یک مرکز خلاقیت و نوآوری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مدیرکل آموزش و پرورش گلستان عصر یکشنبه در مراسم افتتاح این مراکز گفت: برای استان در حوزه تعلیم و تربیت یکی پس از دیگری اتفاقات خوبی به واسطه علمی که معلمان به دانش آموزان می‌آموزند در حال اتفاق افتادن است. 

سیدرضا نظری افزود: دانش آموزان گلستانی علم را تبدیل به ایده می‌کنند و یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش تبدیل این ایده‌ها به مهارت است تا نوجوانان بعد از فارغ التحصیلی به واسطه مهارت بتوانند امرار معاش داشته باشد. 

وی ادامه داد: امروز در گنبدکاووس شاهد افتتاح مجتمع آموزشی تولیدی صنایع غذایی شامل سه کارگاه فرآوری و خشک کردن گیاهان دارویی، نان و شکلات و فرآورده‌های لبنی با هزینه کرد ۲۵ میلیارد ریال برای تجهیزات آن در هنرستان شهید رجایی هستیم که به واسطه ایده‌های ناب دانش آموزی شکل گرفت. 

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در خصوص صنایع غذایی و صنعت کشاورزی، نیاز به فرآوری محصولات کشاورزی به شدت احساس می‌شد لذا راه اندازی این مجتمع با هدف مهارت آموزی و خودکفایی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت. 

نظری بیان کرد: سه هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در هنرستان‌های کشاورزی فعال در سه شهرستان گنبدکاووس، علی آباد کتول و کردکوی بعد از فارغ التحصیلی از آموزش و پرورش حداقل به یک مهارت دست پیدا می‌کنند تا از آن طریق امرار معاش داشته باشند. 

وی اولویت آموزش و پرورش را توسعه مهارت آموزی دانش آموزان در جای جای گلستان برشمرد و افزود: قول دادیم در هنرستان شهید رجایی گنبدکاووس در قبال اینکه دانش آموزان این حوزه بتوانند بازاریابی کنند و فروش خوبی داشته باشند ۵۰ درصد درآمد این محصولات به حساب آنان واریز خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه ایده‌هایی که به ذهن دانش آموزان می‌رسد در مراکز خلاقیت و نوآوری، تبدیل به یک کار مهارتی و فعالیت خلاقانه می‌شود، گفت: ایده‌های دانش آموزان در این مراکز پرورش پیدا می‌کند و اساتید فن این ایده‌ها را به بحث می‌گذارند و با آوردن مباحث علمی و مهارتی، به آن‌ها قابلیت اجرایی می‌دهند. 

نظری افزود: با افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری در هنرستان شهید رجایی گنبدکاووس، شاهد شکل گیری ایده‌های خوب دانش آموزی در موضوعات مختلف از جمله خوراک دام و توسعه و تولید نان با آرد کامل با هدف کاهش قیمت تمام شده این محصولات هستیم که این تجربیات را به سراسر استان انعکاس خواهیم داد. 

۲۳۶ دانش آموز در قالب رشته‌های مختلف تخصصی کشاورزی، امور زراعی و باغی، صنایع غذایی و پرورش ماهیان گرمایی و زنبور عسل، نان و شیرینی در هنرستان کشاورزی شهید رجایی تحصیل می‌کنند. 

هنرستان شهید رجایی گنبدکاووس ۱۲۵ هکتار وسعت دارد که ۲۵ هکتار آب بندان، ۱۰ هکتار باغ و ۸۰ هکتار آن زمین زراعی و بقیه تاسیسات و فضای دامپروری است. 

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان حدود ۹۳ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز