خبرگزاری کار ایران

تاکید بر بهسازی و ایمن سازی معابر برون شهری در آستانه سال نو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۹۰۵

استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان تهران با تاکید بر بهسازی ترمیم و ایمن سازی معابر برون شهری، از اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای استان خواست تا به منظور رفاه حال مسافران و‌جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است به دلیل نابسامانی وضعیت جاده ها برای مسافران بوجود می آید، نسبت به مرمت محور های برون شهری اقدام‌ کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان تهران با تاکید بر به‌سازی ترمیم و ایمن سازی معابر برون شهری، از اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای استان خواست تا به منظور رفاه حال مسافران و‌جلوگیری از  مشکلاتی که ممکن است به دلیل نابسامانی وضعیت جاده ها برای مسافران بوجود می آید، نسبت به مرمت محور های برون شهری اقدام‌ نماید.

رییس ستاد تسهیلات سفر استان ،قرار گیری استان در مسیر عبور مسافران و انتخاب آن به عنوان مقصد سفر  برای برخی دیگر از مسافران را نکته قابل توجی دانست و گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در معابر ورودی و‌خروجی تهران اطلاعات مورد نیاز مسافران  در اختیار آنها قرار گرفته تا بدانند برای دریافت هرگونه خدمات به کجا مراجعه نموده یا چه اقدامی نمایند.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز ، بر لزوم مشاهده و لمس آثار ماه مبارک رمضان در سطح استان تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات‌به مسافرین باید به کونه ای باشد تا ضمن حفظ حرمت این ماه ، مسافرین محترم نیز بتوانند از خدمات مورد نیاز خود بهره لازم را ببرند.

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، فخاری رسیدگی به وضعیت نمازخانه ها و‌سرویس های بهداشتی بین راهی را بسیار حائز اهمیت دانست و از فرمانداران و‌دستگاه های ذیربط خواست  تا به منظور رفاه حال مسافران نسبت به ساماندهی سرویس خای بهداشتی بین راهی اقدام نمایند.

استاندار تهران ایام نوروز و‌افزایش اوقات فراغت مردم و‌همچنین تمایل مردم به گذران این‌اوقات در فاصله زمانی بین افطار تا سحر را  قابل توجه خواند و افزود:؟باید پیش بینی های لازم در این خصوص اندیشیده شده تا مردم بتوانند از خدمات مربوط به زیست شبانه بهره مند گردند.

وی اساسی ترین اقدام این ایام را کنترل قیمت ها در بخش های مختلف عنوان کرد و از ادارات صمت و جهاد کشاورزی خواست تا اقدامات لازم را در این خصوص صورت داده و نظارت ها را از همین امروز آغاز نمایند.

فخاری با اشاره به وظیفه سنگین مجموعه فراجا و هلال احمر در ایام نوروز، برگزاری مانورهای امداد و‌نجات‌را در روزهای باقی مانده تا عید مفید و‌ضروری دانست و گفت:  با توجه به محدودیت های موجود در حوزه بیمارستان های تروما، استفاده از امداد هوایی را در این ایام را کاربردی است.

استاندار تهران همچنین خواستار استقرار بالگرد در معابر ورودی و‌خروجی‌تهران و احداث بیمارستان های صحرایی با کمک نیروهای مسلح به منظور ارائه خدمات اورژانسی شد.

وی با حائز اهمیت خواندن توجه به سیستم حمل و‌نقل عمومی در تمامی حوزه خا، آثار وضعی هرگونه اخلال در جابجایی مسافرین را متوجه مجموعه مدیریتی استان دانست و از ادارات و دستگاه های خدمتت رسان این حوزه در بخش های مختلف هوایی ، ریلی و جاده ای خواست تا با تمام توان و ظرفیت خود و با قیمت مناسب  نسبت به جابجایی و انتقال مسافرین اقدام‌نمایند.

فخاری  از فرمانداران و‌شهرداران استان خواست تا ضمن نظارت بر  قیمت ها در محدوده قانونی شهر، محدودیت های ترافیکی ویژه ای را در مسیرهای اصلی شهرهای فاقد کمربندی اعمال نموده و از استقرار بساط گستران در حاشیه خیابان ها جلوگیری نمایند.

استاندار تهران همچنین نظارت بر ساخت ساز غیر مجاز در این ایام را توسط فرمانداران، بخشداران و شهرداران الزامی دانست.

وی با تاکید بر صیانت از اموال و‌ دارایی های مردمی که در ایام نوروز به سفر رفته اند، از مجموعه فراجا خواست تا با استفاده از تجربیات کذشته و ‌گشت های خیابانی،تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز