خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تلاش کرده‌ایم برنامه‌هایمان به نفع مناطق پایین شهر و کم برخوردار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۱۷۸

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در برنامه و بودجه تناسب را به گونه‌ای رعایت کنیم که به نفع مناطق پایین شهر و غیربرخوردار باشد، درباره ستاد مشارکت محله‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ستاد مشارکت محله‌ای و پیاده‌سازی نظام نامه محلات گفت: در حال حاضر در ستاد مشارکت محله‌ای کارها در حال انجام است ما تقریبا هر سال ایامی که با تنظیم بودجه سال بعد در صحن شورا مواجه می‌شویم تقریبا یک سری از موارد و موضوعاتی که باید در صحن شورا پیگیری شود تعطیل می‌شود و همه توجهات ما به سمت بودجه می‌رود. 

وی ادامه داد: به همین دلیل موضوع ستاد مشارکت محله‌ای دچار یک فطرت شد. البته همین چند روز آخرین جلسه ستاد مشارکت محله‌ای با حضور دکتر چمران برگزار شد ما با قدرت و محکم در این زمینه جلو می‌رویم در حال تهیه دستورالعمل‌ها هستیم تمام تلاش ما این است که قبل از سال جدید تعداد معتمدین را از مناطق مختلف کامل کنیم و بخشی از موارد هیات امناها نیز که باید از سوی شهرداری پیگیری می‌شد انجام شده است. 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر همه این موارد قبل از سال جدید پیش برود ما در ابتدای سال آینده می‌توانیم احکام را صادر کنیم و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم. اصرار ما این است که در فروردین ماه این ماجرا به یک نقطه مناسب برسد و این عقب افتادگی در سال آینده جبران شود و به یک سرانجام برسد و بتوانیم نتیجه آن را شاهد باشیم. 

نادعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که یکی از وعده‌های شهردار تهران در آغاز شروع به کار مدیریت شهری جدید کاهش فاصله عدالت بین جنوب و شمال شهر بود، به نظر شما آیا این وعده شهردار تهران با گذشت دو سال از شروع مدیریت شهری محقق شده است، گفت: شهرداری تهران در این مدت سعی کرده است خدمات را به مردم پایین شهر و بالا شهر متناسب ارائه کند. 

وی ادامه داد: یعنی در آنجا که نیاز بیشتری است خدمات بیشتری ارائه شود. من نمی‌گویم به صورت مساوات خدمات ارائه شود چراکه اگر در یک جای برخوردار به همان میزان که به یک منطقه کم برخوردار خدمت ارائه شود، این شاید عدالت نباشد. در واقع باید خدمات بیشتری به یک منطقه نابرخوردار ارائه شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این امر نیاز به یک ریل‌گذاری و زیرساخت و مقدمه دارد که در واقع همان برنامه و بودجه است. ما در برنامه و بودجه خودمان در شورای شهر سعی کردیم که تناسب را به گونه‌ای رعایت کنیم که به نفع مناطق پایین شهر و غیربرخوردار باشد. این اتفاق هم در بودجه سال ۱۴۰۲ افتاده است و هم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است. نتایج آن نیز در مناطقی مانند ۱۸.۱۹، ۲۰.۲۱ مشخص می‌شود و انشالله باید این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز