خبرگزاری کار ایران

در دیدار یک مقام کمیته بین الملل صلیب سرخ

سردار باقرزاده بر پیگیری سریع پرونده شهدای برجای مانده از جنگ تحمیلی تاکید کرد

کد خبر : ۱۴۵۶۷۱

از فعالیت های دوساله این کمیته در پرونده مشترک ایران و عراق رضایت داریم.

در دیدار فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با معاون رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در غرب آسیا(خاورمیانه) برپیگیری هر چه سریع تر پرونده شهدای برجای مانده از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در دیدار با پی یردورب معاون رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در غرب آسیا، افزود: از کمیته بین المللی صلیب سرخ انتظار می رود که سازمانی مفید و کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: همچنین از این کمیته انتظار می رود تا فعالیت هایش آرامش بخش و حمایت گر بوده و در شرایط خاص پویا و خلاق عمل کرده و در مسائل مختلف دیدی باز، روشن و شفاف داشته باشد.

باقرزاده اضافه کرد: همچنین انتظار می رود این کمیته براساس شرایط، انعطاف لازم را از خود نشان دهد و از جمله ملاحظات مهم این سازمان در نظر گرفتن ملاحظات شرعی و قوانین کلی کشور است.

وی با بیان اینکه این کمیته لازم است تا همواره به قول و تعهدات خود عمل کند، گفت: از فعالیت های دوساله این کمیته در پرونده مشترک ایران و عراق رضایت داریم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در ادامه به منظور آشنایی بیشتر معاون رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ خاورمیانه با ماموریت های کمیته جستجوی مفقودین؛ توضیحاتی ارایه کرد.

باقرزاده، ضمن برشمردن درخواست کمیته جستجوی مفقودین از کمیته بین المللی صلیب سرخ، خواستار انجام حمایت های لجستیکی از فعالیت های این کمیته در راستای تفحص پیکرهای مطهر شهدا در خاک عراق شد.

همچنین پی یر دورب معاون رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه ضمن اعلام آمادگی برای انتقال درخواست های کمیته جستجوی مفقودین به مقامات عالی کمیته بین المللی صلیب سرخ، گفت: طبق توافقات به عمل آمده در زمینه تجهیزات شناسایی مولکولی پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز