خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره احداث پروژه‌های تفریحی ورزشی با همکاری‌ چینی‌ها در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۴۸۶

سخنگوی شهرداری تهران درباره همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها درخصوص ساخت پروژه‌های تفریحی ورزشی در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

«عبدالمطهر محمدخانی» سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه از سوی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اعلام شده بود که قرار است ۴ پروژه بزرگ گردشگری و تفریحی ورزشی با همکاری چین در تهران احداث شود آیا این کار باعث‌عدم رغبت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار داخلی در پروژه‌های شهری نمی‌شود، گفت: درباره مراودات خارجی شهرداری تهران یک اصل کلی را باید عرض کنم و آن این است که به عنوان مسئول بین‌الملل شهرداری تهران و فردی که در همه این مذاکراتی که با چینی‌ها و کشورهای دیگر حضور داشته است، باید بگویم که سیاست اصلی و جدی شهرداری تهران در همه بخش‌ها در مراودات بین‌المللی ما حفظ و تقویت بخش خصوصی داخلی است.

وی ادامه داد: بحث ما این است که هر جا توافقی را انجام می‌دهیم، انتقال تکنولوژی به بخش داخلی و در واقع ایجاد ظرفیت مشابه در داخل کشور را درنظر گرفته‌ایم. یعنی اگر قرار است استادیومی ساخته شود که اگرچه این موضوعات هنوز در مرحله تفاهم است و به قرارداد نرسیده است، اما حتما در این قرارداد طرف ایرانی خواهد داشت و حتما طرف خارجی در قرارداد ملزم به انتقال تکنولوژی به طرف داخلی خواهد شد و در واقع با یک شیب مشخصی که در قرارداد قید می‌شود، طرف داخلی این توانمندی را پیدا می‌کند که خودش پروژه‌های بعدی را انجام دهد. کما اینکه در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین موضوع که تکنولوژی واگن مترو است ما همین کار را انجام دادیم یعنی در توافق ۷۹۱ واگن‌، طرف خارجی موظف شده است تکنولوژی را به طرف داخلی منتقل کند در کنار آن نیز مسیر واگن ملی را نیز همزمان با آن طی می‌کنیم تا ظرفیت تولیدداخل را نیز فراهم کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: سیاست کلی ما در همه قراردادهایمان با طرف خارجی، انتقال تکنولوژی است و اگر انتقال تکنولوژی طرف خارجی نپذیرد و اگر طرف داخلی توانمند نشود و به عنوان ضلع سوم در کنار شهرداری و طرف خارجی قرار نگیرد، ما اصلا به سمت این قراردادها نخواهیم رفت. یک موضوع مهم اینجا وجود دارد و آن این است که شهر تهران در ابعاد مختلف در ۱۰ سال گذشته دچارعدم توسعه است و یک عقب‌ماندگی جدی دارد در حوزه حمل و نقل، در حوزه ساخت و ساز و در حوزه تفریحات و سرگرمی و حوزه ظرفیت‌های تجاری نیز به همین‌صورت است. به دلیل این عقب‌ماندگی‌ها و ترک فعل‌ها اینقدر این بازار گسترده است که برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی همزمان ظرفیت وجود دارد. نمونه آن را در مورد حمل و نقل بارها اعلام کرده‌ایم که نیاز ما به اتوبوس در تهران آنقدر زیاد است که هم باید اتوبوس داخلی خریداری کنیم و هم اتوبوس خارجی.

محمدخانی درباره سرانجام هلدینگ گردشگری شهرداری تهران و برنامه‌های گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز گفت: شهرداری تهران هرساله ستاد استقبال از بهار و ستاد نوروز را دارد و همه شهرداری‌های مناطق درگیر استقبال از نوروز و پذیرایی از گردشگران خواهند شد حال اگر این موضوع گردشگری منتج به سازمان گردشگری شهرداری تهران و یا هلدینگ گردشگری شود انشالله در هفته‌های آتی خبری در این زمینه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز