خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت در نشست خبری:

۱۷۰ هزار میلیارد بدهی و ۱۵۰ هزار میلیارد طلب داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۲۳

معاون شهردار تهران گفت: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داریم و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هم از دولت طلب‌کار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران عصر امروز (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهرداری از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند و ۳ منبع مالی مدیریت شهری شامل شهرسازی، مولدسازی و درآمد ارزش افزوده است و ۸۰ درصد منابع شهرداری باید توسط خودش تامین شود.

وی افزود: در سال جاری تا کنون ۸۰ هزار میلیارد درآمد داشته‌ایم که ۱۳۷ درصد رشد و پایان دی بودجه سالیانه مصوب شورا را محقق کرده‌ایم. همچنین در حوزه شهرسازی گشایش ایجاد کرده‌ایم.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با اشاره به ورود چینی‌ها به ساخت مسکن در پایتخت، گفت: هرکاری در حوزه مسکن و اتوبوس منابع نیاز دارد و هر که بخواهد منابع جذب کند باید مورد تشویق قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تکنولوژی صنعتی‌سازی مسکن در ایران وجود ندارد که توسط چینی‌ها این کار در کشور انجام خواهد گرفت و پس از انتقال تکنولوژی، آن را تبدیل به صنعت بومی خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران با بیان این که ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داریم و با تلاش زیاد، بخش‌های درآمدی را توسعه خواهیم داد، افزود: عمده طرح‌های شهرداری در سال جاری در بخش توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که تاکنون اعتبار خوبی در اختیار این بخش قرار داده‌ایم.

فروزنده در خصوص طلب شهرداری تهران از دولت هم گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم که با تعامل تلاش داریم این پول را به حوزه برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم.

وی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری تهران با وزارت صمت در خصوص افزایش برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب هم اظهار کرد: قرار شده حدود ۶۰ سری نمایشگاه که جنبه بین‌المللی دارد در شهر آفتاب برگزار شود ولی نمایشگاه‌های تخصصی در مجموعه سئول برگزار شود.

فروزنده همچنین درباره هزینه‌های جمع آوری پسماند نیز گفت: بخش عمده‌ای از پیمانکاران حوزه پسماند تجمیع شده‌اند؛ با این وجود ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند در تهران است که مطابق مصوبه بودجه شهرداری، این رقم در سال ۱۴۰۳ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران درباره برنامه مدیریت شهری برای برقی‌سازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز اظهار داشت: برقی‌سازی راهبرد اصلی مدیریت شهری تهران و در یک نگاه کلی‌تر دولت برای مبارزه با آلودگی هوا است. نزدیک به ۲.۵ میلیون یورو نیز ظرفیت مالی برای واردات ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ هزار تاکسی و… در نظر گرفته شده است که در این رابطه شاهد حمایت بی نظیر دولت و بانک مرکزی در تخصیص ارز بوده‌ایم.

معاون شهردار پایتخت درباره برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب گفت: مطابق تفاهمات صورت‌گرفته با وزیر صمت قرار است نمایشگاه‌های بین‌المللی و بزرگ در شهر آفتاب برگزار شود و نمایشگاه‌های تخصصی در مجموعه سئول بر همین اساس پیش بینی می‌شود سال آینده حدود ۶۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در تعیین نرخ گذاری عوارض نوسازی دخالت ندارد و نوع کاربری و متراژ در این عدد دخیل هستند و بالای ١٠ همت مبلغ فیش‌هایی نوسازی است که صادر شده و توسط کارکنان شهرداری در حال توزیع درب منازل شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز