خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

پیروی از قوانین ورزشی، سطح نظم و انضباط کودکان را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۵۹

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست. ورزش کردن کودکان سلامت روحی و جسمی آنان را در دوره بزرگسالی تضمین می‌کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاری‌ها در بازدید از مجموعه ورزشی شهید گلاب منطقه شش تهران در جمع دانش آموزان اظهار کرد: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست. ورزش کردن کودکان نه تنها باعث جلوگیری از چاقی، دیابت و فشار خون می‌شود، بلکه سلامت روحی و جسمی را در دوره‌ی بزرگسالی نیز تضمین می‌کند. 

دبیر ستاد همکاری‌ها افزود: ورزش کردن کودکان همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و ارزش‌هایی مثل کارگروهی، احترام و نظم را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهد. بسیاری از والدین ورزش کردن را یک فعالیت فوق برنامه می‌دانند و فقط در زمان تعطیلی مدارس بچه‌ها را به کلاس‌های ورزشی می‌فرستند. این رویکرد بسیار غلط است و می‌تواند ضرر بسیاری به سلامت و روند رشد آن‌ها وارد کند.

وی با تأکید بر افزایش شادی و نشاط در کودکان اظهار کرد: بر اساس داده‌های علمی، کودکانی که به طور مستمر ورزش می‌کنند نسبت به دیگر کودکان شادتر و بانشاط‌تر هستند. در هنگام ورزش، هورمون اندورفین در بدن ترشح می‌شود. اندورفین باعث بهبود خلق و خو، افزایش کیفیت خواب و کاهش استرس و افسردگی در کودک می‌شود. 

نیکزاد، خطاب به والدین گفت: این موارد باعث می‌شود پس از پایان تمرینات ورزشی، کودکتان را شادتر، آرام‌تر و سرحال‌تر تحویل بگیرید، به عنوان پدر و مادر چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟ عضویت در کلاس‌های ورزشی اثرات بسیار مثبت اخلاقی‌ای را به دنبال دارد. کودک مفهوم احترام را هنگام برخورد با مربیان و داوران می‌آموزد. همچنین کودک یاد می‌گیرد که حتی اگر با هم تیمی‌هایش اختلاف نظر دارد، صبور باشد و با آن‌ها کنار بیاید. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: یادگیری و پیروی از قوانین ورزشی، به طرز قابل توجهی سطح نظم و انضباط کودکان را افزایش می‌دهد. علاوه بر همه این‌ها، ورزش‌های تیمی به کودک یاد می‌دهد تا خواسته‌های تیم را به خواسته‌های خودش ارجح بداند و خودخواهی را کنار بگذارد. 

وی، افزایش اعتماد به نفس کودک را یکی دیگر از ویژگی‌ها ورزش در کودکان دانست و بیان کرد: یادگیری هر مهارت جدیدی، باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود. ورزش به کودکان کمک می‌کند تا راه غلبه بر مشکلات و ایستادگی را یاد بگیرند و باور «من می‌توانم» را در آن‌ها شکل می‌دهد. ورزش و به طور کل فعالیت‌های بدنی، روش‌های قدرتمندی هستند که به کودکان کمک می‌کنند از آن‌چه هستند خجالت نکشند، محدودیت‌های ذهنیشان را بشکنند و به پتانسیل واقعی خودشان پی ببرند. 

یادآور می‌شود، در این دیدار علیرضا گیلانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز