خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

حمایت حقوقدانان از غزه باعث اعمال فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی می‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۱۵۲

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اظهار نظر حقوق دانان و حمایت آنها از غزه ارزش زیادی دارد و در طول تاریخ هم ثبت خواهد شد و باعث اعمال فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری "کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه" گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰ نفر در غزه شهید شده اند و بیش از ۷۲ هزار نفر مجروح که ۸ هزار نفر از آنها از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار نوزاد در این ۵ ماه متولد شده اند و مادران و نوزادان شرایط سختی دارند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: فقط ۲۵ درصد از کمک هایی که جمع آوری شده و در بندر العریش قرار دارد وارد غزه شده و روزانه ۱۵ تا ۲۰ کامیون به غزه وارد می شود.

وی ادامه داد: زیر ساخت های اصلی شهر مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ۷۹ درصد شهدا و مصدومین زنان و کودکان هستند‌.

کولیدند خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و آمبولانس ها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. اقداماتی هم برای آوارگی و کوچ اجباری مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شده  و در واقع تمام جنایات جنگی در غزه در حال وقوع است به حدی که معاون رئیس جمهور آمریکا هم به آن اعتراض کرده است.

وی تاکید کرد: هلال احمر به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه اقدام به برگزاری کنگره اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در نقض حقوق بشر دوستانه در غزه کرده است. در این کنگره حقوق دانان بین المللی داخلی و خارجی را درگیر کرده ایم.

او درباره مقالات ارائه شده در این کنگره گفت: ۱۷ مقاله در ۵ پنل تخصصی ارائه می شود و این مقاله ها در مجله های علمی پژوهشی منتشر خواهند شد. حقوق دانان ۲۱ کشور به صورت آنلاین در این کنگره حضور دارند. در داخل کشور به صورت آنلاین این کنگره پخش خواهد شد. ۴۳ هزار نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده اند. ۸ هزار و ۵۶۶ نفر از رشته های مرتبط در این کنگره شرکت کرده اند.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۹۰۰ نفر به صورت حضوری و ۱۰۶ نفر مهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند کرد. مجمع جهانی دانشگاه های اسلامی هم در این نشست حضور دارند. ۵ نشست تخصصی در این کنگره تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اظهار نظر حقوق دانان  و حمایت آنها از غزه ارزش زیادی دارد و در طول تاریخ هم ثبت خواهد شد و باعث اعمال فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی خواهد شد. امیدواریم هر چه زودتر آتش بس اعلام شود و مردم غزه بتوانند همانند این ۵ ماه در برابر این حملات مقاومت کنند.همچنین تمام مقالات پذیرش شده به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی ترجمه و در قالب کتابچه ای در اختیار جمعیت های ملی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز