خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه استان تهران کفاف نیازمندی‌هایش را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۱۳

استاندار تهران با اشاره به اینکه بودجه استان تهران کفاف نیازمندی‌های آن را نمی‌دهد، گفت: ما از طریق نمایندگان شورای اسلامی پیگیر هستیم تا با بازنگری در این امر به ما کمک کنند و اگر در سال ۱۴۰۲ نشد، در سال ۱۴۰۳ هم پیش‌بینی لازم صورت بگیرد.

«علیرضا فخاری» استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و حریم رودخانه‌ها ماموریت به مدیریت بحران استان تهران داده شده است تا اقداماتی صورت بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد، یکی از مشکلات نه تنها ما بلکه کل کشور ساخت و سازهای غیرمجاز است. اقدامی که با دورزدن قانون و عدم توجه به قانون شکل گرفته است.

وی ادامه داد: طبیعی است که مسئولان ذیربط باید با این پدیده برخورد درست و قانونی انجام دهند. ساخت و ساز غیرمجاز یا ناشی از تغییر کاربری‌ها و یا ساخت در حرائم شهرها و روستاها است و یا به تعبیری ساخت غیراصولی است که در محدوده قانونی شهرها صورت می‌گیرد. در مجموع‌ عدم رعایت قانون به عنوان سرفصل مشترک همه این موضوعات است.

استاندار تهران تصریح کرد: سیر فرآیندهای قانونی برای اخذ مجوز برای جلوگیری از بارگذاری خارج از قاعده در قانون پیش‌بینی شده است و سازندگان به شکل‌های مختلف موظف به رعایت آن هستند. از جمله موضوعاتی که ما در بحث‌های ساخت و ساز داریم در حرائم رودخانه‌ها است که اولویت رسیدگی را دارد و در دستور کار است و برای همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اولویت و در دستور کار قرار گرفته است.

فخاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بودجه استان تهران برای سال ۱۴۰۳ گفت: ما مدعی هستیم که متناسب با رشدی که برای تهران در نظر می‌گیریم و ظرفیت‌پذیری که وجود دارد و به لحاظ کسری و کمبودهایی که در حوزه زیرساختی داریم آنچه که به عنوان بودجه مد نظر است کفاف نیازمندی‌های استان تهران را نمی‌دهد. بازنگری در این امر یک الزام است و باید با توجه به جمعیت‌پذیری و رشد جمعیت و نظامات مربوط به حمل و نقل، نظامات مربوط به بهداشت و نظامات مربوط به آموزش همه این موارد را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم تناسب منطقی بین سقف بودجه و میزان بودجه وجود ندارد و ما از طریق نمایندگان شورای اسلامی پیگیر هستیم تا با بازنگری در این امر به ما کمک کنند و اگر در سال ۱۴۰۲ نشد در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی لازم صورت بگیرد.

وی همچنین درباره راهکارهای مناسب برای پیشگیری از مشکلات ناشی از کمبود آب در تابستان سال آینده گفت: یکی از موضوعات مصرف بهینه هم از طریق آموزش و هم از طریق آماده‌سازی افکار عمومی برای چگونگی استفاده از آب است. اما به واقع مهمترین عاملی که می‌تواند به ما کمک کند که به چالش آب نرسیم، درست مصرف کردن آب است که اصحاب رسانه برای آگاه‌سازی مردم برای چگونگی مصرف آب می‌توانند نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز