خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری تهران:

فردا اولین نمونه اتوبوس های چینی وارد می‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۷۳۱

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی را با چین منعقد کردیم و اولین نمونه اتوبوس ها فردا وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: شهرداری تهران به صورت اساسی خود را موظف به پاسخگویی به شورای شهر می داند. موجودیت مدیریت شهری ناظر به رای  شورای شهر است. در این ۳۰ ماه نیز همین مسیر طی شده و با حداکثر هماهنگی راه را طی کرده ایم.

وی ادامه داد: ریل گذاری مهم و کلیدی در خصوص حمل و نقل خود را در بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نشان می دهد که اولویت نمایندگان مردم تهران در خصوص حمل و نقل است.

او افزود: بدون اغراق از روزی که وارد مدیریت شهری شدیم، اولین دغدغه ما موضوع حمل و نقل بود. گزارش های متعددی وجود دارد از اینکه ما ناوگان حمل و نقل را در حالی تحویل گرفتیم که با مشکلات بسیاری همراه بود. در سال ۱۴۰۲ هنوز تلاش های مابه نتیجه نرسیده و مردم هنوز طعم شیرین آن را نچشیده اند. اما نسبت به مدیریت قبل بهتر شده و ما نسبت به مدیریت دوره پنجم بیش از ۳ برابر اتوبوس اضافه کرده ایم اما هنوز هم شرمنده مردم هستیم. در حوزه اورهال قطارهای مترو اتفاقات بزرگی رقم خورده است.

وی ادامه داد: قطارهایی که مدیران قبلی تصور می کردند، خارج از رده هستند الان اورهال شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی را با چین منعقد کردیم و اولین نمونه اتوبوس ها فردا وارد خواهد شد. امیدواریم با این فرایندی که طی می شود و با همکاری بانک مرکزی انشالله از اردیبهشت و خرداد سال آینده شاهد تردد این اتوبوس ها و ون ها و خودروها باشیم. این قرارداد همانطور که قبلا اعلام شده ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۷۵۰۰ تاکسی ده هزار ون بوده است.

محمدخانی با اشاره اتفاقات روز گذشته در مترو گفت: در حوزه حمل و نقل اقدامات به ویژه درباره موضوعات توسعه ای و ایجابی زمان‌بر است قرارداد ما با طرف چینی زمان تحویل اولین سری ۲۴ ماه است که با مذاکراتی که صورت گرفته به ۱۴ ماه کاهش یافته است. واگن ها به صورت سفارشی ساخته می شود. ما از همان اول هم گفتیم با وضعیت فاجعه باری مدیریت شهری را تحویل گرفتیم. زمان ساخت واگن های مترو ۲۴ ماه است و زمان‌بر است. به نظرم درباره وضعیت فعلی خودمان را شرمنده مردم می دانیم و عذرخواهی می کنیم اما باید مطالبه ای از کسانی که مسئول این وضعیت هستند صورت بگیرد چرا از سال ۹۵ تا ابتدای دوره جدید قرارداد ساخت واگن ها و تامین قطارها رها شد. در مورد شورای شهر باید بگویم که ما بیشترین پاسخگویی را در موضوع حمل و نقل به شورا داشته ایم. اما فرسوده بودن ناوگان و تلاش برای این فرسودگی و عقب ماندگی شرایط را نیز باید در نظر بگیریم و منصفانه قضاوت کنیم.فرسودگی ناوگان حمل و نقل خیلی قابل توجه و زمان‌بر است.

سخنگوی شهرداری تهران درباره شهردار ویژه گفت: در این خصوص طرح هایی، بررسی شده است درباره منطقه ۲۰، خیابان انقلاب و بازار این موضوع مطرح شده که در حال بررسی است و اگر شورا شهرداری را ملزم کند اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره قیمت شناور تاکسی ها گفت: این هم از موضوعاتی است که در حال بررسی هستیم اما ما دو راهبرد داریم اول استفاده از حمل و نقل برقی و دومین راهبرد بحث هوشمندسازی است و اولویت اول ما شاتل تاکسی است.

محمدخانی درباره فوت یک کارتن خواب گفت: ما طبق استعلام هایی که داشتیم چنین چیزی صحت نداشته است. ما ۵ شب سرد در تهران داشتیم. هر شب ۳۰ گشت فعال در شهر حضور داشتند و افراد بی خانمان و معتادان متجاهر را جمع آوری می کردند ۳۰ درصد ظرفیت گرمخانه ها علیرغم گشت زنی خالی بود جرا که معتادان را به کمپهای ماده ۱۶ منتقل کرده بودیم و افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ باعث شده بتوانیم از گرمخانه ها بهتر استفاده کنیم. در حال حاضر هیچ مشکلی برای جمع آوری معتادان متجاهر به لحاظ نگهداری وجود ندارد.

وی درباره انتخابات ادامه داد: خط قرمز آقای زاکانی این بود که از امکانات و منابع شهرداری برای تبلیغات در انتخابات استفاده نشود البته ما بستر شهر را برای انتخابات آماده کردیم. در روز انتخابات استاندار تهران و فرماندار تهران به صورت تلفنی و یا حضوری از شهردار تهران و مجموعه شهرداری برای برگزاری انتخابات تشکر و تقدیر کردند.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: ۱۵۰ پیمانکار خرد داشتیم که با اقداماتی که صورت گرفت به ۱۴ پیمانکار شناخته شده و مشخص کاهش یافت. یکی از معضلات ما درخصوص ۱۵۰ پیمانکار پسماند استفاده از اتباع بود و ما تذکر و جریمه هم می کردیم اما باز این اتفاق می افتاد و از همین رو این اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما به دنبال برون سپاری خدمات هستیم اما برون سپاری برای ما اصل نیست بلکه کیفیت خدمات برای ما اهمیت دارد.

او درباره کارت بلیت خبرنگاران گفت: با کمک شورا احتمالا می توانیم برای سال آینده ظرفیت را افزایش دهیم با ظرفیتی که نرم افزار کاربردی شهرزاد به ما می دهد همه مسیر درخواست و صدور مجوز از این طریق اتفاق خواهد افتاد و کارت بلیت هم از این طریق ارائه خواهد شد.

محمدخانی تاکید کرد: در موضوعات متعدد شهرداری توسط شورا مورد سوال واقع می شود و جواب می دهد. در بحث زباله و دیگر موضوعات باید رویکرد علمی تر و دقیق تری در حوزه ژورنالیسم داشته باشیم چرا که در انتها بیشتر به نفع مردم خواهد بود. در همه جای دنیا و نرم های مدیریتی یک درصد خطا قابل پذیرش است و حتی این میزان را تا ۵ درصد هم در نظر می گیرند که باید این خطاها بعد از مشخص شدن اصلاح شود.
وی با اشاره به مخازن زباله در شهر تهران گفت: ما ۵۰ هزار مخزن زباله در شهر داریم و یک درصد از این تعداد ممکن است مشکلی داشته باشد و شاید در لحظه پر شود که یک درصد آن به ۵۰۰ مخزن زباله می‌رسد اما نمی توان عملکرد شهرداری را درباره مابقی آنها در نظر نگرفت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین ۱۲۰۰ پله برقی فعال در مترو در خطوط ۷ گانه داریم که یک درصد آن ممکن است در روز دچار وقفه شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. بنابراین طبیعی است ۱۲ پله برقی در روز به مشکل بخورند در همه جای دنیا این مساله در مدیریت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز