خبرگزاری کار ایران

طی نشستی فوق العاده صورت گرفت؛

بررسی الگوی سطح‌بندی موسسات پژوهشی در جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۸۳

الگوی سطح‌بندی مؤسسات پژوهشی که توسط مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است، با حضور اعضای مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نشست فوق‌العاده مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور به میزبانی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با موضوع بررسی الگوی سطح‌بندی مؤسسات پژوهشی برگزار شد. 

در این نشست حجت‌اله مرادی‌پور معاون مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ارائه الگوی پیشنهادی بر ضرورت مشارکت پژوهشگاه‌های عضو مجمع در تهیه الگوی مذکور تأکید کرد. 

مرادی‌پور سپس مبانی و چارچوب کلی سطح‌بندی مؤسسات پژوهشی را برای حاضرین ارائه و از گونه‌بندی مؤسسات پژوهشی خبر داد. 

وی مسأله‌محور، صنعتی - فناورانه و علمی- بنیادی را سه گونه احصاء شده مؤسسات پژوهشی برشمرد و چارچوب سطح‌بندی و سطوح بالندگی مؤسسات پژوهشی را نیز برای حاضرین تشریح کرد. 

در ادامه شعبانی رئیس پژوهشگاه شیمی، قاضی نوری رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، نوابی رئیس پژوهشگاه هوافضا، عزیزی معاون پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و معاونین پژوهشی سایر مراکز عضو مجمع، نقطه نظرات خود را در مورد مؤلفه‌های پیشنهادی دستورالعمل سطح‌بندی مؤسسات پژوهشی ارائه دادند. 

از مهم‌ترین نقطه نظرات در مورد مؤلفه‌های پیشنهادی دستورالعمل سطح‌بندی مؤسسات پژوهشی می‌توان به تعریف ماموریت پژوهشگاه‌ها، احتساب طرح‌های پژوهشی بین مؤسسات، به‌کارگیری مدل‌های جدیدتر در مبانی طرح، دیده شدن سرانه در شاخص‌ها، تدوین معیارهای شفات‌تر و واضح‌تر ناظر به واقعیت‌های روز، احتساب ماموریت‌های فراساختاری، تدوین مشوق در دستورالعمل و وجود نوعی همگرایی بین آیتم‌های دستورالعمل اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز