خبرگزاری کار ایران

دانشجویان برخلاف برخی منفعل‌ها، آینده را طراحی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۶۷

جشن دانشجویی ویژه نیمه شعبان با حضور دبیر و سخنگوی هیئت دولت سیزدهم، استاندار استان گلستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه گلستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، بهادری جهرمی، دبیر و سخنگوی هیئت دولت سیزدهم ضمن تبریک عید نیمه شعبان و تشکر از کادر برگزاری به‌خصوص بسیج دانشجویی گفت: این استان هم دارای گلستانی از طبیعت و هم گلستانی از نیروهای نخبه در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی و اقتصادی است. 

وی افزود: جامعه جوان، جامعه‌ای است که جهت و مبنای مسیر را خود برای خود طراحی می‌کند. کسی که سنی از او گذشته شاید پس از دیدن توقف گاه‌ها، متوقف شود؛ ولی جوان بن‌بست نمی‌شناسد و مسیر دور زدن از آن را شناسایی کرده و به هر طریقی به مسیر خود ادامه می‌دهد. 

دبیر و سخنگوی دولت با بیان این که دانشجو به دنبال رشد است افزود: دانشجویان در دانشگاه منابع و استعدادها را برای مسیر کسب کرده و برای حرکت در مدارج علمی و اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی، تولید آثار فرهنگی و اقتصادی و رشد شخصیت فردی و اجتماعی آماده می‌شوند. 

بهادری جهرمی همچنین گفت: نتیجه این ویژگی‌های شما دانشجویان نیز این است که برخلاف برخی منفعل‌ها، آینده را طراحی می‌کنید و می‌سازید. نگاه نخبه جوان امروزی آن گونه نیست که بگوید یک آینده محتومی وجود دارد و حرکت من نیز محکوم این آینده است. بلکه می‌گوید آینده را من می‌سازم و هیچ مانعی مسیر حرکت را برای ساخت آینده متوقف نمی‌کند. 

بهادری جهرمی در خصوص ضرورت شرکت جوانان در انتخابات پیش رو گفت: انتخاب درست زندگی جمعی همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس جوان امروزی می‌فهمد که نه تنها باید انتخاب خود را دقیق و هوشمندانه داشته باشد، بلکه انتخاب سایر اعضای خانواده و هم وطنانش در آینده‌ی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی او تأثیر دارد. به همین دلیل این ایام انتخابات را لحظه‌ای هدر نمی‌دهد. 

علی محمد زنگانه استاندار استان گلستان نیز ضمن تشکر از مسئولین برگزاری جشن نیمه شعبان گفت: بیش از ۳۱۶ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان گلستان تأیید شده‌اند که این افراد از تمام سلایق سیاسی مختلف هستند. 

وی با ارائه آمارهایی جهت آگاه‌سازی حاضرین افزود: استان گلستان مقام دوم امنیت سرمایه‌گذاری را کسب کرده، که در سال‌های گذشته مقام آخر بوده و همچنین شیرین‌سازی آب در دستور کار است که با همکاری دولت سیزدهم انجام‌سازی خواهد شد. 

علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان گفت: دانشگاه محل تبیین، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی برای حضور آحاد و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است. 

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: آگاهی بخشی جزئی از وظایف مهم دانشگاه است و مسئولیت مهم و مدنی دانشگاه دعوت به مشارکت گسترده‌ی در انتخابات است. 

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری پیش از ۲۲ بهمن امسال فرمودند که یکشنبه ۲۲ بهمن امسال یکشنبه به یاد ماندنی خواهد بود، انشالله جمعه پیش رو، جمعه‌ای به یاد ماندنی باشد. 

گفتنی است در ادامه این جشن علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی دولت به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز