خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

معرفی نخستین واکسن سالک به دنیا در آینده‌ نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۲۶۴

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تولید واکسن سالک را در انیستیتوپاستور دنبال می‌کنیم، گفت: به زودی با تلاش محققان انیستیتوپاستور نخستین واکسن سالک را به دنیا معرفی خواهیم کرد.

«رحیم سروری» رییس انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پایش‌های انگلی در انیستیوپاستور گفت: یکی از موارد مربوط با انگل که در انیستیتو پاستور به آن می‌پردازیم، بحث سالک یا لیشمانیوز پوستی است. برای سالک لیشمانیوز پوستی به دلیل پیچیدگی که در این انگل وجود دارد، در حال حاضر در دنیا واکسنی تولید نشده است.

وی ادامه داد: ما اخیرا برنامه‌ای را در راستای تولید واکسن مربوط به سالک یا لیشمانیوز پوستی تعقیب می‌کنیم و با همکاری عزیزانی که در خارج از کشور تحصیل کرده و در حال حاضر در کشور حضور دارند و با استفاده از ظرفیت‌های فنی و علمی و سخت‌افزاری که در انیستیتوپاستور وجود دارد، پیگیر تولید واکسن سالک هستیم.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک باتوجه به اینکه بخشی از اقدامات مربوط به این واکسن انجام شده است، خبرهای خوبی را به مردم بدهیم و شاهد این باشیم که با کمک خداوند به عنوان اولین کشوری باشیم که واکسن سالک را به دنیا معرفی می‌کنیم.

سروری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره قارچ‌های بیماری‌زا تصریح کرد: بخش قارچ‌شناسی انیستیتوپاستور به طور مستمر در ارتباط با پاتوژن‌های قارچی هم تعیین هویت کرده و هم این قارچ‌ها را معرفی می‌کند. در عین حال در بحث پروسه‌های درمانی نیز خدماتی را ارائه می‌دهند و پیشنهاداتی را به حوزه‌های بالینی مطرح می‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در بحث قارچی هم انیستیتوپاستور فعال است، اما در حال حاضر محصول خاصی در این خصوص تولید نمی‌کنیم. عمده اضطرار ما درخصوص تب‌‌های خون‌ریزی‌دهنده ویروسی مانند تب کریمه کنگو و ساب‌واریانت‌های کووید است.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: تب‌های خون‌ریزی‌دهنده ویروسی از عمده مشکلاتی است که امروزه در دنیا با آن مواجه هستیم. ما در انیستیتوپاستور کیت‌های تشخیصی این بیماری را تولید کرده‌ایم و در اختیار مراکز قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز