خبرگزاری کار ایران

فهیمه فرهمندپور:

زنانِ محروم از ارتباط عاطفی با خانواده، بیشترین آسیب‌پذیری را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۷۷

بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج با موضوع سلامت زنان و خانواده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فهیمه فرهمندپور»، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست سلامت معنوی در این اجلاس با تأکید بر نقش خانواده در تأمین سلامت معنوی زنان بیان کرد: سه موضوع شامل؛ «فرصت کافی برای اجرای تحقق تدریجی»، «شرایط مناسب برای کسب معرفت و تقویت ایمان و اصلاح رفتار» و بالاخره «محیطی امن از مخاطرات و آسیب‌ها»، مهمترین لوازم تحقق سلامت معنوی هستند و خانواده از بهترین وضعیت برای تحقق این سه عامل برخوردار است. 

وی ادامه داد: زنان به دلیل نیاز بیشتر و قدرت مضاعف برای ارتباط عاطفی با خانواده، هم بیشترین اثرپذیری را از این ظرفیت دارند و هم بیشترین نیاز را به برخورداری از آن. به علاوه چنانچه به هر دلیلی از این فرصت محروم شوند، بیشترین آسیب‌پذیری را خواهند داشت. بنابراین مجموعه آموزه‌ها، احکام و اخلاقیات اسلام برای تأمین نیازها و حمایت عاطفی از زنان در نظام خانواده، ناظر به همین نکته جهت‌گیری شده است. 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان بیان کرد: البته زنان در صورت برخورداری از این منبع قابل اتکاء امنیت، آرامش و قدرت معنوی، قادر خواهند بود متقابلاً بیشترین نقش را در تولید مضاعف این آرامش و قدرت معنوی در خانواده داشته و کلید انتقال بین نسلی معنویت و سلامت معنوی باشند. 

فرهمندپور همچنین در سخنرانی دیگری در مراسم اختتامیه این اجلاس با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان طبیعی‌ترین نهاد و زنان به عنوان اثربخش‌ترین معلمان و رهبران در این نهاد طبیعی و سلامت به عنوان طبیعی‌ترین و اولین حق انسان تأکید کرد: صرف نظر از احترام به مرزها برای حل مسائل مشترک کشورهای منطقه به خصوص در مسائل مرتبط با زنان و خانواده بایستی بر توسعه مرزهای فرهنگی تمرکز کرد و متکی بر آموزه‌های اسلامی مشترک در کشوهای عضو گروه ۵، به پیشبرد عوامل کمک کننده و مقابله با عوامل مخاطره‌آمیز برای سلامت همه جانبه زنان و خانواده به شکلی هم‌افزا، هماهنگ و یکپارچه در منطقه عمل کرد. 

کشورهای افغانستان، عراق، تاجیکستان، پاکستان و ایران اعضاء گروه ۵ هستند و ازبکستان نیز در نوبت پیوستن به این گروه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز