خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

توضیح درباره بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی دفتر شهردار تهران در سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۴۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارائه توضیح درباره بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی تصویب شده برای دفتر شهردار در سال ۱۴۰۳ گفت: منظور از بودجه دفتر شهردار بودجه تمام سازمان‌ها و مراکزی است که زیرمجموعه دفتر شهردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد آخوندی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲) در نشست خبری تبیین مصوبه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان این که از دستاوردهای حاصل از بازدیدهای کمیسیون‌های تخصصی از محله‌ها و پروژه‌های شهر تهران برای تدوین بودجه بهره برده شده است، اظهار داشت: در تپیدن بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران مانند سال گذشته، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مورد توجه ویژه بود. در همین راستا بودجه ساخت و تعمیرات مترو، خرید اتوبوس و نوسازی آن، خرید تاکسی های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که در حوزه تملکات احداث بزرگراه‌های اصلی با مشکل روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع معارضان این پروژه‌ها از جمله بزرگراه یادگار امام، شوشتری و بروجردی، بودجه مشخصی برای تملک پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پلیس راهور تهران بزرگ 

آخوندی با تاکید بر این که حدود ۴۸ درصد بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص داده شده است، یادآور شد: در حوزه درآمدی همواره بحث درآمد پایدار و ناپایدار وجود داشته است. اصل کار درآمد پایدار حاصل از ارزش افزوده است که در بودجه مصوب شورا نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری سهم هزینه‌ای نسبت به سرمایه‌ای ۳۶ به ۶۴ است، خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است. با توجه به این که ناچار به کاهش بودجه به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودیم، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق در مجموع نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس راهور به واسطه ارتباط با مردم، یک هزار میلیارد تومان برای ماموریت‌های پلیس راهور تهران بزرگ در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری دیده شده است.

نباید موضوعات شهر را به مسائل سیاسی گره بزنیم 

آخوندی با بیان این که درآمد شهر در سال جاری ۷۴ هزار میلیارد تومان را رد کرده و شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان هم درآمد نقد داشته است، عنوان کرد: این حساب و درآمدها تا ۱۵ اردبیهشت باید ثبت شود. البته هنوز تا پایان سال مانده و به عدد مورد نظر شورا خواهیم رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مسائل مرتبط به شهر را نباید به مسائل سیاسی گره بزنیم، کسانی علیه دفتر شهر مطالبی زدند که این دوستان خود سال‌های گذشته در شهرداری حضور داشتند قطعا می‌دانند منظور از بوجه دفتر شهردار، تمام زیرمجموعه‌های دفتر شهردار است؛ بودجه فاوا که ۱۰۰۰ هزار میلیار تومان است و مرکز ارتباطات زیر مجموعه دفتر شهردار است، حراست، مرکز حقوقی، اداره کل امور ایثارگران،  سازمان مدیریت بحران، سازمان بسیج و... زیر مجموعه های دفتر شهردار هستند. ضمن اینکه منظور از بودجه دفتر شهردار تهیه میز و صندلی نیست، این مورد همیشه هم وجود داشته است. بعضی از دوستان دروغ می‌نویسند.

وی با بیان این که در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به امسال ۱۰ درصد به میزان درآمد پایدار شهرداری اضافه شده است، گفت: ۶۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرسازی تقریبا به اندازه عملکرد و درآمد امسال است. در بحث احداث آرامستان جدید هم مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان برای سازمان بهشت زهرا (س) اختصاص پیدا کرده که البته احداث آرامستان جدید باید با تایید شورا باشد.

پیش‌بینی ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای تعمیرات اساسی مترو 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در بخش تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: هزار میلیارد تومان برای خرید ون تخصیص یافته به طوری که هزار میلیارد تومان از بودجه اتوبوسرانی به تاکسیرانی برای بحث فنی و اعتباری اختصاص یافته است.

آخوندی ادامه داد: در بحث مترو ۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی  تجهیزات مترو در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۱۱ هزار و دویست میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای تکمیل ایستگاه‌های خط ۶ مترو ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، خط ۷، یک هزار و پانصد میلیارد تومان و احداث خط ۱۰، ۲ هزار  میلیارد تومان اعتبار در سال آینده اختصاص پیدا کرده است. همچنین برای تکمیل خطوط ۱، ۲، ۳ و ۴ نیز مجموعا یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین به اهمیت سرویس‌دهی به جانبازان و معلولان هم پرداخت و تاکید کرد: برای خرید خودروی معلولان ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تایید شورا بوده است

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که شورا بر موضوع فروش املاک شهرداری حساسیت دارد، گفت: همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تایید شورا و با ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شهر بوده و بخش از آن برای تسویه بدهی‌های بانکی از جمله با بانک شهر یا بانک تجارت استفاده شده است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث فروش اموال غیرمنقول حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دیده شده و وام‌ها و اوراق نیز ۱۴ همت دیده شده است. در بحث آسفالت ۵ هزار و  ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شد. در موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در سطح شهر ۲۵۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران در سال آینده ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد، در مجموع در سال آینده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به ورزش و زیرساخت‌های ورزشی در شهر تهران توسط شهرداری اختصاص می‌یابد که از بودجه وزارت ورزش بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز