خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور طلبه‌ها در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۳۰۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: روحانیون و طلبه‌های طرح امین با پیوند مسجد و مدرسه می‌توانند تنوع موقعیت‌های یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنند.

«محمدحسین پورثانی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد بکارگیری طلبه‌ها و روحانیت در معاونت پرورشی و ظرفیت این افراد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی که متوجه دانش آموزان است، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و امکاناتی که امروز در آموزش و پرورش کشور وجود دارد و می‌توان از آن بهره‌مند شد، بحث مبلغان طرح امین است. این مبلغان به صورت افتخاری و جهادی در مدارس فعالیت می‌کنند و حضور آن‌ها در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیح داد: یک پایشی هم اتفاقا صورت گرفته است که کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به دانش آموزان به کمک مبلغان طرح امین و حضور طلبه ها و روحانیت در مدارس را نشان داده است. ضمن اینکه این آمار از سوی حوزه علمیه گرفته نشده است، بلکه همکاران خودمان در حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش دنبال این کار بودند که انجام شده و خوشبختانه نشان دهنده نتایج مثبتی بوده است. 

پورثانی یادآوری کرد: یکی از پیشنهادات ما در حوزه‌های تخصصی مربوط به روحانیت، این است که در کنار دروس دینی، قرآن، عربی و مباحث مربوط به حکمت که در آن تخصص ویژه‌ای دارند، در زمینه پرورشی و تربیتی به ما کمک کنند و یکی از کارهایی که در همین راستا و به صورت جدی می‌توانند دنبال کنند، پیوند مسجد و مدرسه است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: روحانیون و طلبه‌های طرح امین با پیوند مسجد و مدرسه می‌توانند تنوع موقعیت‌های یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنند. 

پورثانی با اشاره به اینکه غربالگری دانش آموزان در همه پایه‌های تحصیلی با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: به صورت کلی‌تر شناسایی، مداخله بهنگام و درمان دانش آموزان طرح نماد و همچنین در غربالگری انجام می‌شود. این آسیب‌های دانش آموزی با شناسایی دقیق و مداخله بهنگام کاهش پیدا می‌کنند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه در مورد تعدد بخشنامه‌ها در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی به عنوان یکی از موانع کار مربیان این حوزه نیز اظهار کرد: تعدد بخشنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی در زمان معاونت آقای باقرزاده پیگیری و برای تسهیل کار مربیان امور پرورشی و معاونت‌ها به شدت کم شد و قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست. 

پورثانی تصریح کرد: ما هم سیاست کاهش بخشنامه‌های پرورشی را ادامه می‌دهیم و از تعدد بخشنامه‌ها جلوگیری می‌کنیم و به دنبال رفع موانع و تسهیل کار معاونت‌های پرورشی در مدارس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز