خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

حریم تهران و پسماند شهر مهمترین دغدغه‌های طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۰۱

نشست هم‌اندیشی شهرداران مناطق ۲۲گانه شهر تهران با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان، رئیس سازمان مدیریت پسماند و شهرداران مناطق ۲۲گانه به میزبانی منطقه ۶ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و لزوم حل موضوعات ویژه مناطق ۲۲گانه در این ایام با کمک سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه رسیدگی به وضعیت سدمعبر غیرمجاز در مناطق، موضوعات مدیریت پسماند، قرار گرفتن در ایام انتخابات و لزوم جلب مشارکت همه‌جانبه مردم برای حضور در این عرصه سیاسی اجتماعی سرنوشت‌ساز را مهم‌ترین دغدغه‌های پیش رو در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ خواند. 

شعبانی با بیان این که طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مناطق ۲۲گانه موظف هستند مسائل مربوط با حریم شهر تهران را با جدیت و دقت تمام پیگیری کنند، گفت: در همین راستا در طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر تهران، مواردی تدوین و ابلاغ شده است که همگی در راستای آراستگی و انتظام‌بخشی به سیما و منظر شهری است.

وی افزود: موضوعات پسماند نیز از محورهای اصلی طرح تحولی خدمت در شهرداری تهران است که در چند ماه اخیر با یکپارچه شدن پیمانکاران این حوزه، تحولی چشمگیر رخ داده است که با همکاری مناطق ۲۲گانه جلوه تازه‌ای از خدمت را به شهروندان تهرانی ارائه خواهیم کرد.

شعبانی با اشاره به ابلاغ طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر تهران اظهار داشت: مناطق ۲۲گانه موظف هستند مبنای برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه خود را در سال جدید براساس این طرح تحولی قرار دهند. تنظیم نقشه راه در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح تحولی از جمله اموری است که مرتب رصد و پایش خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق با توجه به نزدیک شدن به ایام معنوی روز نیمه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و اختصاص محور خدمت‌رسانی شهرداری تهران در مسیر پیاده‌روی تهران - جمکران بر لزوم هماهنگی و مشارکت مناطق ۲۲گانه با محوریت خدمت‌رسانی شهرداری منطقه ۲۱ در این محور تاکید کرد.

عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز با حضور در این هم‌اندیشی، این‌گونه جلسات را حسن شروعی برای تعاملات ویژه بین بخشی در مناطق و سازمان‌های تخصصی شهرداری تهران خواند و در ادامه با تشریح اقدامات مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل در حوزه روابط‌عمومی و ایجاد تحول ویژه بر مبنای ایجاد روابط عمومی هوشمند و الکترونیک از ایجاد سامانه هوشمند ارتباطی به نام «سها شهر» خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه تغییر و اصلاح ساختار روابط عمومی مناطق ۲۲گانه و اختصاص یک درصد از بودجه کل پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای برای مباحث مربوط به تبلیغات و اطلاع‌رسانی پروژه‌های شهری که در اختیار مناطق ۲۲گانه قرار دارد را مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته توسط این مرکز در سال ۱۴۰۲ خواند.

وی در ادامه تشریح کرد: ما در این دوره در به‌کارگیری نیروهای متخصص به‌ویژه در حوزه مدیران روابط‌عمومی با یک رویکرد تخصص‌محور و جوانگرا برخورد کردیم تا تحولی چشمگیر در حوزه ارتباطی شهر را شاهد باشیم.

محمدخانی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون روابط‌عمومی‌های مناطق ۲۲گانه از ابتدای پروژه‌های شهری تا مرحله افتتاح تاکید کرد و فعالیت مدیران در شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس بیشتر خدمات ارائه‌شده به شهروندان را با توجه به وجود جنگ نابرابر رسانه در راستای ایجاد یک محور امیدبخش و رو به رشد در زمینه خدمت‌رسانی به شهروندان خواستار شد.

سد معبر دستفروشان و اصناف، دغدغه مهم روزهای پایانی سال ۱۴۰۲

در ادامه این جلسه، مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال ۱۴۰۲، گزارشی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه با همکاری مناطق ۲۲گانه ارائه کرد و گفت: دو محور مهم در مناطق ۱ و ۱۵ شهر تهران شامل خیابان شهرداری و محدوده پل بعثت به صورت ویژه و شبانه‌روزی در حوزه رفع سد معبر در حال پیگیری و رصد مداوم هستند.

رنجبریان در ادامه با بیان این که موضوع سد معبر سیار و سد معبر اصناف از دیگر دغدغه‌های مهم این شرکت است، اظهار داشت: مناطق ۱۲، ۱۱، ۴ و ۱۹ دارای بیشترین سد معبر غیر مجاز هستند که با طرح‌های پیش‌بینی‌شده و همکاری مناطق قادر خواهیم بود مشکلات ایجادشده در این مناطق را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و رفع کنیم.

رضا محمدی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست با تقدیر از همکاری معاون هماهنگی و امور مناطق و معاون خدمات شهری و محیط‌زیست در طرح تجمیع پیمانکاران حوزه پسماند از کاهش پیام‌های مردمی سامانه ۱۳۷ براساس داده‌های آماری پایش‌شده در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بویژه در مناطق ۱۸ و ۲ خبر داد و عنوان کرد: این شیب کاهشی تا سقف ۷۰ درصد در سایر مناطق ۲۲گانه در حال جریان است.

محمدی در ادامه ایجاد بستر الکترونیک برای ثبت صورت وضعیت پیمانکاران حوزه پسماند و اجرای طرح نوماند در مناطق ۲۲گانه شهر با رویکرد و همت همه‌جانبه را از اصلی‌ترین دغدغه‌های در حال انجام و پیگیری توسط این سازمان خواند.

مهدی شریفیان، مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق نیز در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد مناطق ۲۲ گانه در مباحث درآمدی و وضعیت پروژه‌های «من شهردارم» به تفکیک مناطق ۲۲گانه ارائه کرد.

سید محمد فیاض، مدیرکل هماهنگی نظارت و کنترل امور مناطق نیز آخرین گزارش مربوط به اجرای طرح تحولی ۲۰گانه خدمت در شهر تهران، طرح بازدیدهای ۳۶۰ درجه و پروژه‌های «من شهردارم» که به صورت مستمر توسط این اداره‌کل در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حال انجام است را ارائه کرد و در ادامه باتوجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و فصل بهار، جدیت مناطق در اجرای طرح‌های مختص استقبال از مناطق ۲۲گانه را با یک رویکرد تحولی و خدمت‌رسان خواستار شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق، در پایان این نشست شهرداران مناطق ۱۳، ۱۱، ۱۲، ۸، ۹، ۵، ۲۱، ۲ و ۱۰ به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود در خصوص ارتقای سطح خدمت‌رسانی در شهر تهران پرداختند و همچنین از زینب شیری ،جعفرزاده دختر شهید مدافع حرم حبیب الله شیری جعفرزاده توسط معاون هماهنگی و امور مناطق تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز