خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

دشمن می‌خواهد القا کند که رای دادن چیزی را تغییر نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۱۰۰

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن در چندین مرحله برای حضور مردم در انتخابات طراحی دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام «مهدی فاطمی‌پور» معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: اگر ما فهم درستی از سیر تاریخی و اتفاقات کلان داشته باشیم، نگاهمان به انقلاب اسلامی عوض می‌شود. انقلاب اسلامی یک انقلابی بود که آثار سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی داشت؛ ولی از اساس یک انقلاب فکری و ایدئولوژیک بود. امام خمینی (ره) سنگ بنای این انقلاب را بر اساس ایده تکیه بر مردم پایه ریزی کرد و ما مشاهده کردیم که در آن زمان یک شبکه گسترده انسانی بر مبنای آرمان امام پای کار می‌آید و انقلاب می‌کند. 

وی در ادامه افزود: نظام سلطه در چنین وضعیتی به دنبال جنگ رسانه‌ای و شناختی می‌رود تا این انقلاب به نتیجه نرسد؛ زیرا انقلاب اسلامی تمام حیثیت غرب را زیر سوال برده و تمام ۵۰۰ سال تمدن غرب را از اساس به پایین کشیده است و می‌گوید راه نجات بشر این است که به دین برگردد. مهمترین دعوای داخلی و خارجی ما اساسش بر همین مسئله متمرکز است. اساس چرخش تحولی در همین جاست و اتفاقاً دشمن اصلاً دوست ندارد، از این زاویه وارد بحث شویم. 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا گفت: یکی از جدی‌ترین داده‌ها در این زمینه سند امنیت ملی آمریکاست که هفت بار اسم ایران در آن آمده است و در آن سند گفته می‌شود که ما چند مدل دشمن داریم. از سوی دیگر در زمانی نظام سلطه به دنبال طراحی خاورمیانه جدید بود و اکنون ابزاری که این مسیر را ادامه می‌دهد جنگ ترکیبی تمام عیار است. غرب از همه ابزار سیاسی اقتصادی فضای مجازی و غیره استفاده می‌کند برای اینکه این انقلابی که در حال پیشرفت و توسعه است را تحت فشار قرار دهد و از بین ببرد. 

فاطمی‌پور در ادامه با اشاره به مدل امامین انقلاب جهت حفظ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی؛ رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مُدلی را جهت حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی بیان می‌کنند و آن مردمی‌سازی انقلاب و تکیه به همین حلقه‌های میانی است و در بیانیه اشاره می‌کنند که باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم و مدل حفظ و توسعه و تکثیر نظام اسلامی مدل حساب کردن روی ظرفیت‌های مردمی است. 

وی در ادامه با اشاره به مصادیق این موضوع تاکید کرد: به طور مثال راهپیمایی مردم با حضور حداکثری خود به خود انقلاب را تا مدتی واکسینه می‌کند و از سوی دیگر حضور حداکثری در انتخابات است که از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخابات یک اثرش انتخاب صحیح است و اثر دیگر آن حضور مردم پای صندوق رای است و در این بین مشارکت خیلی مهم است. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ فاطمی‌پور در ادامه گفت: دشمن در چندین مرحله برای حضور مردم در انتخابات طراحی دارد. مرحله اول تلاش برای برگزار نشدن انتخابات است چون انتخابات ابزار نگه داشتن کشور است. نکته دوم برگزار شدن حداقلی انتخابات است؛ زیرا می‌خواهند کاری کنند که مشارکت پایین بیاید. مرحله سوم تلاش برای پیروزی جریان واگرا یعنی جریانی که از لحاظ فکری با انقلاب اسلامی فاصله دارد و در مرحله بعدی تبدیل انتخابات به یک کمپین علیه نظام و انقلاب اسلامی است. 

وی از سوی دیگر با اشاره به اقدامات دشمن جهت کاهش مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: یک سری عوامل سیاسی وجود دارد که دشمن به دنبال آن است، به طور مثال دشمن می‌خواهد القا کند که رای دادن چیزی را عوض نمی‌کند و رای مردم اثری ندارد. در مقابل ما وظیفه داریم اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تبیین نماییم. از سوی دیگر دشمن القا می‌کند که فضای انتخابات بسته است؛ اما با اصلاح قانون انتخابات ما برای هر کرسی مجلس حدود ۵۰ نامزد داریم. در بخش دیگر دشمن به دنبال القای فساد سیستماتیک در کشور است و می‌خواهد بگوید که این فسادها نهادینه است؛ اما واقعیت چیز دیگری است؛ زیرا فساد را افراد ایجاد می‌کنند و نه سیستم. 

وی در پایان گفت: حال در این بین رسالت ما همان جهاد تبیین است و قصه تبیین برای این است که ما در مقابل این راهکارهای دشمن اقدامی موثر انجام دهیم و به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز