خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور هر خارجی در ایران اعم از دانشجو و گردشگر منجر به صدور ارزش‌های کشورمان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۰۱۴

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران و فارغ التحصیل شدن آن‌ها در فضای علمی کشور، این افراد خارجی را به سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای خودشان تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جذب دانشجویان خارجی و زمینه‌سازی برای صدور اهداف انقلاب اسلامی از این طریق  اظهار کرد: ما معتقدیم آمدن هر فرد غیرایرانی به داخل کشور چه در قالب گردشگری و تفریحی، مذهبی و زیارت و چه در قالب گردشگری سلامت و چه به صورت علمی و جذب دانشجو همگی حتما منجر به صدور ارزش‌های کشورمان خواهد شد. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: امروز با جریان رسانه‌ای نظام سلطه مواجه هستیم که تلاش می‌کنند کشور را ناتوان و غیرجذاب، مردمی دور از رفاه، بهداشت و ناراحت جلوه دهند و معرفی کنند. همین که فردی غیرایرانی وارد کشورمان می‌شود و با حقیقت اینجا آشنا می‌شود، با حیرت به کشور خودش برمی‌گردد. 

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اضافه کرد: در واقع خارجی‌ها وقتی به ایران می‌آیند با کشوری مواجه می‌شوند که مثلا شاخص‌های شهری قابل توجهی دارد که حتی در کشورهای اروپایی نیز دیده نمی‌شود. بنابراین تصور نادرستی که از ایران ایجاد کرده‌اند، ناشی از جریان تبلیغاتی سنگین نسبت به ایران و انقلاب است. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران و فارغ التحصیل شدن آن‌ها در فضای علمی کشور، این افراد خارجی را به سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای خودشان تبدیل می‌کند، گفت: این افراد در واقع سفیر علمی هستند و ممکن است از نظر سیاسی یا مذهبی دیدگاه دیگری داشته باشند. ما میزبان دانشجویان خارجی هستیم که مذهب و دین‌شان متفاوت است، اما هیچ کدام از این موارد نمی‌تواند مانعی برای انتقال ارزش‌های زیبای جامعه ایرانی باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین رستمی افزود: جریان تبادل دانشجو به کلی مثبت است، البته که دانشگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی برای همین منظور دارند و انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که در کنار توجه به بخش علمی، به حوزه‌های جامعیت تربیت دانشجو در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای دانشجویان بین المللی توجه داشته باشند. 

به گفته رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد راهبری برای دانشجویان بین المللی دارد که تمام بخش‌های موثر در پذیرش و فارغ التحصیلی و آموزش دانشجو در آن حضور دارند.رستمی در همین رابطه تصریح کرد: وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد و برخی دانشگاه‌های بین المللی مانند دانشگاه جامعه المصطفی و برخی مجموعه‌ها مانند مجموعه‌های مربوط به حوزه‌های امنیتی و دیپلماسی که در صدور گذرنامه یا اقامت افراد خارجی نقش دارند و… همه در شورایی به نام شورای سیاستگذاری کلان دانشجویان بین المللی عضو هستند که دبیرخانه آن در نهاد رهبری مستقر است. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ضمن اشاره به اینکه موضوع ارزیابی دانشگاه ها، صدور مجوز برای موسسات پذیرنده، جریان بورس دانشجویان بین المللی و… مورد توجه مدیران قرار دارد، بیان کرد: بسته‌های سیاستی در حوزه پذیرش، آموزش، فرهنگ، پژوهش و فارغ التحصیلی داریم و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه از این نظر رصد می‌شوند و مبتنی بر وضعیت یا تشویق می‌شوند یا تذکر می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در پایان اظهار کرد: هم‌اکنون با مشارکت معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ۴۰ طلبه آشنا با نیازهای دانشجویان بین المللی و مسلط به زبان آن‌ها، در محیط‌هایی که جمعیت بیشتری از دانشجویان خارجی حضور دارند، به صورت مستمر در این فضاها حاضر می‌شوند و با یکدیگر تعامل دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز