خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۰۱

نشست اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با موضوع بررسی پیش‌نویس سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد و در ادامه به تصویب اعضا رسید.

به گزارش ایلنا، نشست اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجج اسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، محمود عبداللهی نماینده حوزه علمیه، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدرضا مبلغی رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، پیش‌نویس سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر که توسط این ستاد تهیه شده مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفت و مقرر شد تا این پیش‌نویس جهت تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود. 

همچنین در بخش دیگری از نشست، حاضران درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد تا اصلاح قانون فعلی یا تدوین قانون جدید برای حمایت از آمران و ناهیان از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بررسی شده و نظر نهایی از سوی این ستاد اعلام شود. 

تصویب آیین نامه‌های اداری و مالی از دیگر مباحث مطرح شده در نشست اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بود. 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی به عنوان رئیس جلسه به تبیین نقش امر به معروف و نهی از منکر در قوام و دوام جامعه پرداخت و یادآور شد: اقتدار حاکمیت اسلامی و همچنین جایگاه ولی مسلمین بستگی به احیای و انجام فریضتین دارد. 

وی امر به معروف و نهی از منکر را کار مردمی دانست و تأکید کرد که فریضتین نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی و مشارکت دادن مردم است. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه خاطرنشان کرد: تا گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در سطوح ملی و فراملی شکل نگیرد، نمی‌توان انتظار موفقیت داشت. همه دستگاه‌ها در بحث فریضتین وظیفه داشته و این ستاد یک ستاد فراقوه‌ای است که ۱۹ عضو اصلی آن از مسئولان رده بالا و افراد تأثیرگذاران کشور هستند. 

این گزارش می‌افزاید؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گزارشی از عملکرد این ستاد در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، مطالبه گری، حمایت از آمران و ناهیان، برگزاری دوره‌ها، برگزاری جشنواره، راه اندازی سامانه «سو» و… ارائه داد. 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به پیش‌نویس سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر که پیش‌تر برای اعضای این ستاد ارسال شده بود، نکاتی درباره ارسال این پیش‌نویس به مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را ارائه کرد که به اجماع حاضران و با استناد به اصل هشتم قانون اساسی مقرر شد این پیش‌نویس در مجمع تشخیص مصحلت نظام بررسی شود. 

همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به دکتر محسن رضایی دبیر وقت مجمع تشخیص مصحلت نظام را نشان از جایگاه والای امر به معروف در حاکمیت اسلامی دانست. 

در ادامه جلسه هر کدام از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از پیش‌نویس سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک پیش‌نویس بدون اشکال، جامع، کامل، مفید و خوب یاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز