خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

دولت به تعهدات خود در بافت فرسوده عمل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۵۸

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که متوسط عوارض ساختمانی تهران از مشهد، تبریز و شیراز کمتر است، گفت: اگر دولت می‌خواهد کمک کند، در بافت فرسوده کمک حال باشد، اما دولت به تعهدات خود در بافت فرسوده عمل نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دویست و چهاردهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته به ۶ میلیون و ۴۹۸ هزار متر مربع فضای مسکونی پروانه داده شد که ۴۱ هزار میلیارد تومان ارزش داشت. امسال هفت میلیون و ۱۴۱هزار فضای مسکونی پروانه گرفته و عوارض آن ۳۵ همت است که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: سال قبل سال خاصی بود؛ وزارت کشور باید کد درآمدی جدیدی را تصویب می‌کرد، اما به ناگهان گفت درآمدهای چند کد را از یک کد دریافت کند. در برخی موارد ما ۱۰۰ درصد کاهش نرخ عوارض داشتیم. این عدد صداقت کار شهرداری را نشان می‌دهد.

صارمی با تاکید بر این که تعداد صدور  پروانه در سال گذشته پنج هزار فقره بود و امسال به ۱۲ هزار فقره رسیده و نشان می‌دهد شرایط تسهیل شده است، گفت: ما رقم ۲۴۰ همت نداریم. برای مثال یک فیش عوارض ۸۰ همت ارزش دارد. سه پرونده بزرگ ۱۲۰ همت ارزش دارند و وصول درآمد معاونت شهرسازی ۱۳۵ همت است.

وی با بیان این که متوسط عوارض ساختمانی تهران از مشهد، تبریز و شیراز کمتر است، یادآور شد: اگر دولت می‌خواهد کمک کند، در بافت فرسوده کمک حال باشد، اما دولت به تعهدات خود در بافت فرسوده عمل نمی‌کند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که هشت هزار و ۸۰۰ فیش محاسبه شده است، اظهار داشت: فرض کنیم لایحه عوارض سراسر غلط است و به همین دلیل به شورا ارائه دادیم که اشتباهات ما را بگویند. براساس بررسی میانگین عوارض از مناطق مختلف، در منطقه ۲۲ تعداد ۲۶۰ پروانه صادر شده و عوارض ۹۰۰ هزار تومان به طور متوسط یک متر مربع بوده است. در منطقه ۲۱ متوسط برای هر متر مربع ۶۰۰ هزار تومان و در منطقه ۱، ۲ و ۳ نیز بین ۲ تا ۴ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان این که نرخ عوارض دریافت مجوز تا پنج منطقه ۳۲۸ هزار تومان است، افزود: اگر می‌خواهیم عدالت را محقق کنیم باید بگوییم در مناطق پایین شهر، در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ سازمان نوسازی ملکی داشت که هر متر ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رساند و کسی نمی‌خرید و امروز هر متر ۴۰ میلیون تومان اعلام شده و عده‌ای در صف هستند. سازنده از مالک زمین را می‌گیرد و دو تا سه طبقه به مالک می‌دهد. چه کسی اینجا سود می‌برد؟

براساس اعلام پایگاه خبری شهر، صارمی با بیان این که تبصره قانون درآمد پایدار نشان می‌دهد شهرداری‌ها باید تا پایان بهمن‌ماه لایحه عوارض را به اطلاع مردم برسانند، گفت: از تیرماه کارشناسی‌ها صورت گرفته است و استدعا داریم لایحه با همان کیفیت تصویب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز