خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس استان تهران:

اولین آمبولانس دوستدار کودک راه‌اندازی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۲۹

در خصوص برخورد با ضاربان نیروهای اورژانس کوتاه نمی‌آییم

رییس اورژانس استان تهران از راه‌اندازی اولین آمبولانس دوستدار کودک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اسماعیل توکلی» رییس اورژانس استان تهران نیز در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: بزودی در استان تهران در طرح ۷۲۴، بیماریابی در مورد بیماران سکته حاد مغزی را خواهیم داشت، زیر ساخت‌هایی در مرکز فرماندهی برای افراد ناشنوا ایجاد کردیم و شرایطی هم برای بیماران اوتیسم در نظر گرفته‌ایم که در صورت نیاز به سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند. 

وی ادامه داد: اکنون ۲۹۵ پایگاه داریم.موتورلانس نیز ۲۶۰ دستگاه داریم و اولین پایگاه ویژه و عملیاتی آموزشی موتورلانس را ایجاد کردیم. 

توکلی ادامه داد: زمان رسیدن موتورلانس بر سر بالین بیمار بیش از سه دقیقه و آمبولانس یک دقیقه کاهش یافته است. 

وی گفت: در ماه اخیر ۲ میلیون و ۷۳۰ شهروند با اورژانس تماس گرفتند که از این تعداد ۹۰۵ هزار ماموریت انجام شده است. 

توکلی ادامه داد: ۱۵۳ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی است و بیش از ۹۳ درصد مردم از عملکرد اورژانس رضایت داشته و کاهش ۱۰ درصدی شکایت‌های مردمی داشتیم. 

توکلی درباره کمبود نیرو گفت: در آزمون اخیر وزارت بهداشت ۳۰۱ نفر جذب نیرو داشتیم. کمبود اعتبار سالیان سال است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. آموزش رایگان کمک‌های اولیه برای تمام خبرنگاران در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه اولین آمبولانس دوستدار کودک را راه اندازی خواهیم کرد، ادامه داد: گاهی کودکان از مراکز درمانی و آمبولانس‌ها ترس دارند و به همین دلیل یک آمبولانس با یک فضای متفاوت با آمبولانس‌های دیگر و در فضایی شبیه به مهدکودک، رونمایی می‌شود. 

وی درباره برنامه اورژانس استان تهران برای کاهش ساعات شیفت پرسنل عملیاتی اورژانس گفت: در راستای کاهش ساعت کاری همکاران، قانون ارتقای بهره‌وری مطرح است که در آن تاکید شده که همکاران اورژانس ۱۲ساعته شیفت بدهند؛ در کلانشهر تهران شیفت ۲۴ ساعته طاقت فرساست زیرا ماموریت‌ها زیاد است. ما تلاش داریم که در صورت امکان، بدون آسیب به خدمت‌رسانی، تلاش کنیم به صورت آزمایشی در یکی از نواحی کلانشهر تهران، شیفت‌ها را به صورت ۱۲ساعته دربیاوریم و در صورت اثبات اثربخشی، این کاهش ساعت شیفت را به کل کلانشهر تهران تسری بدهیم. تلاش داریم شیفت‌های ۱۲ساعته را در تهران اجرا کنیم که همکاران عملیاتی دچار خستگی نشوند تا این خستگی در خدمت‌رسانی به مددجویان اثر منفی نگذارد. 

رییس اورژانس استان تهران درباره نحوه برخورد با ضاربان نیروهای اورژانس تصریح کرد: درخصوص درگیری و ضرب و شتم، یک علت این است که زمان همیشه در تصور تماس گیرنده بسیار دیر می‌گذرد. ما هم با قوه قضاییه و هم با کمیسیون قضایی مجلس و هم ضابطین قوه قضاییه در تعامل و مکاتبه بوده‌ایم و پیگیری قضایی را به طور جدی انجام داده‌ایم. در چندین مورد بازداشت ضاربان و صدور احکام قضایی داشته‌ایم و در تلاشیم اقداماتی که انجام می‌دهیم بازدارندگی جدی داشته باشد و در این زمینه از مواضع خود کودتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز