خبرگزاری کار ایران

در یک نشست خبری مطرح شد:

۵۳ درصد ماموریت‌های اورژانس انتقال بیماران از بیمارستان‌های غیربرخوردار به برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۱۸

رئیس اورژانس کشور گفت: سالانه بیش از ۴ هزار سوتی پرواز در کشور داریم. ۵۳ درصد ماموریت‌های ما انتقال بیماران از بیمارستان‌های غیربرخوردار به برخوردار است. همچنین حدود ۱۱ درصد از این ماموریت‌ها انتقال مادران باردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در نشست خبری خود که صبح امروز ۱۷ بهمن ماه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی باعث رشد و شکوفایی ایران شد و در تمام قسمت‌های کشور تلاش فراوانی برای ارتقای سطح سلامت مردم اتفاق افتاده است. اورژانس کشور نیز به عنوان یکی از اعضای حوزه سلامت که معمولا خط مقدم حوزه سلامت است تلاش‌های متعددی انجام داده است. ما در ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۶ میلیونی ۲۰ پایگاه اورژانس در کشور داشتیم و الان بیش از ۳۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی گفت: ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان به لحاظ وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی است برای همین توسعه ناوگان اورژانس صورت گرفته است. 

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: در حوزه هوایی و دریایی نیز توفیقات زیادی داشته‌ایم و اورژانس هوایی توسعه جدی پیدا کرد و طی دهه گذشته این رشد چندین برابر شد و امروزه ۵۳ پایگاه هوایی در کشور فعالند که دو پایگاه به صورت بال ثابت و برای طی مسافت طولانی است و مابقی پایگاه‌ها به صورت بالگردی است که برای پوشش حوادث و انتقال مصدومان و بیماران از مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور به مناطق دیگر برای دریافت درمان فعالیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۳۵۰۰ نفر از افرادی که جذب شدند از فارغ‌التحصیلان فوریت پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هستند. 

میعادفر گفت: مهم‌ترین اقدام ما این بود که بتوانیم سیستم کاغذی خود را الکترونیک کنیم. الان بیش از ۹۶ درصد سیستم اورژانس الکترونیک شده است و تمام فرآیندهایی که در حوزه عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. بر اساس داده‌های الکترونیک می‌توانیم چالش‌های عملیات اورژانس را احصا و مرتفع کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی مراکز ارتباطات اورژانس از دیگر اقدامات ماست، تمام تماس‌هایی که در حوزه عملیاتی دانشگاه برقرار می‌شود در مرکز دانشگاه ثبت و ضبط می‌شود و همین باعث شده که آمبولانس‌ها در مسیر خدمات و ماموریت‌ها قرار بگیرند و از خدمات غیرضروری اجتناب شود. همچنین در بخش‌های اعظمی از کشور سرویس لوکیشن برقرار شده و در مابقی نقاط نیز در تلاش هستیم تا این سرویس راه‌اندازی شود. 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر ۳۱۴ پایگاه جدید راه‌اندازی کردیم. امسال نیز در ایام دهه فجر ۷۳ پروژه شامل ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده‌ای افتتاح می‌شود. 

وی یادآور شد: ما تعداد قابل توجهی جزیره در کشور داریم که پیش از این از دریافت برخی خدمات در ساعات شب محروم بودند. در استان هرمزگان هواپیمای بال ثابت راه‌اندازی شده تا خدمت‌رسانی در ساعات شب نیز بهبود یابد. علاوه بر آن برای جزیره بوموسی آمبولانس دریایی را در نظر گرفته‌ایم که تا پایان سال رونمایی و راه‌اندازی می‌شود. 

وی با اشاره اورژانس هوایی گفت: سالانه بیش از ۴ هزار سوتی پرواز در کشور داریم. ۵۳ درصد ماموریت‌های ما انتقال بیماران از بیمارستان‌های غیربرخوردار به برخوردار است. همچنین حدود ۱۱ درصد از این ماموریت‌ها انتقال مادران باردار است. اورژانس دریایی در هرمز و قشم فعال است.

وی درباره فعالیت زنان در اورژانس ادامه داد: خانم‌ها دو جایگاه دارند که در دیسپج حضور دارند و بیش از هزارو ۵۰۰ نفر پاسخگوی ۱۱۵ هستند درباره عملیات در تهران ۶ پایگاه و در کل کشور ۱۴ پایگاه فعال داریم که از زنان استفاده می‌کنند. الان ۴۰۰ دانشجوی خانم در حوزه فوریت‌های پزشکی در حال حاضر مشغول تحصیل هستند. 

معیادفر تصریح کرد: خدمات اورژانس بانوان از ساعت۸ صبح تا ۸ شب است و تیم سه نفره است. 

وی درباره ناوگان اورژانس کشور گفت: حدود ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس داریم که ۳ هزار دستگاه فرسوده است البته ۵۰۰ دستگاه قرار داد بسته‌ایم و انشالله وارد ناوگان آمبولانسی خواهد شد. در بودجه سال ۱۴۰۳ مصوب شده است یک درصد از فروش خودروهای داخلی و خارجی و موتورسیکلت برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شود. 

وی درباره تغییر لباس گفت: ما به صورت پایلوت در تهران انجام دادیم و قرار شد اشکالات و معایب آن مشخص شود و بعد از آن در کل کشور استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز