خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صورت گرفت؛

افتتاح ۲۳ واحد آموزشی با ۱۱۵ کلاس درس در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۴۹

۲۳ واحد آموزشی استان اردبیل با ۱۱۵ کلاس درس طی آیینی با حضور حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی در آیین بهره برداری همزمان از این واحدهای آموزشی که در مدرسه خیرساز مصلی نژاد شهر اردبیل برگزار شد، آغاز نهضت مدرسه‌سازی در کشور را خدمتی برای پیشرفت کشور دانست. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: احداث مدارس در کشور بر اساس شاخص سرانه فضای آموزشی و ارتقای سرانه مناطق مختلف به میانگین کشوری دنبال می‌شود و اولویت با مدرسه‌سازی در مناطقی است که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند. 

وی شهرستان اردبیل و پارس آباد در استان اردبیل را جزو دو شهرستان با سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: مدارس مورد نیاز در این استان با مساعدت خیرین و مسئولان استانی احداث می‌شود. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین مجموع فضای آموزشی افتتاح شده در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان اردبیل را ۱۷ هزار و ۳۰۹ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این واحدهای آموزشی سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

بهزاد محمدی خلفلو مجموع اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در سال جاری را سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با این میزان اعتبار، هم‌اینک ۱۹۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل در دست اجراست. 

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۲۴ پروژه مدرسه‌سازی جدید از سال آینده بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که نیاز به فضای آموزشی در استان تامین شده و طرح‌های نیمه تمام در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: در زمان آغاز سال تحصیلی جاری تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شده و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار گرفت و در چهار ماه گذشته نیز تجهیزات قابل توجهی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال تامین و تحویل آموزش و پرورش استان شد. 

محمدی خلفلو همچنین مجتمع بزرگ آموزشی دارالفنون اردبیل با ۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی را بزرگترین مجتمع در حال تکمیل در شهر اردبیل ذکر کرد و گفت: این پروژه با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این موسسه اقتصادی در حال طی مراحل نهایی ساخت است. 

وی بیان کرد: این مجتمع آموزشی که بزرگترین واحد آموزشی غرب کشور به شمار می‌رود، با ۳۰ کلاس درس دخترانه و پسرانه و مجهز به سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه و آزمایشگاه طی ۱۰ ماه گذشته در مراحل نهایی احداث بوده و پس از بهره‌برداری در آینده نزدیک، بخش مهمی از نیاز مرکز استان اردبیل به فضای آموزشی دوره دوم متوسطه را رفع خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز