خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

پیش از قرارداد با چینی‌ها باید مجوزهای لازم از شورا اخذ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۰۴

هتل سازی و احداث شهربازی وظیفه شهرداری تهران نیست

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر این که تقریبا تمام موضوعاتی که شهردار پایتخت در خصوص دستاوردهای سفر چین اعلام می‌کند، نیازمند ارائه لایحه و سیر مراحل تصویب در شورای شهر تهران است، گفت: قاعدتا تا پیش از انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی باید لوایح مربوطه در شورای اسلامی تصویب و مجوزهای لازم از شورا اخذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، امروز (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در دویست و سیزدهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران و پس از ارائه گزارش عملکرد شهردار تهران در سفر اخیر به چین گفت: به شهردار تهران سفر بخیر و خدا قوت می‌گوییم و بابت ایده‌های خوبی که ارائه کردند، تشکر می‌کنم، اما در این میان چند سوال مطرح است.

وی افزود: اولین پرسش در خصوص تعداد قراردادهایی است که قطعیت پیدا کرده‌اند، فارغ از تفاهم‌نام‌هایی که به امضا رسیده‌اند باید گفته شود، قراردادهای منعقد شده چه تعداد، به چه میزان و در خصوص چه موضوعاتی بوده‌اند؟

تشکری هاشمی بیان کرد: باید شفاف‌سازی شود که آیا قراردادهایی که شهردار تهران از آنها صحبت می‌کند، مطابق با بودجه سال آینده شهرداری است یا خیر، اگر بیش از بودجه باشند باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که تقریبا تمام موضوعاتی که شهردار تهران در خصوص دستاوردهای سفر چین اعلام می‌کند، نیازمند ارائه لایحه و سیر مراحل تصویب در شورای شهر تهران است، اظهار داشت: قاعدتا تا پیش از انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی باید لوایح مربوطه در شورای اسلامی تصویب و مجوزهای لازم از شورا اخذ شود؛ در غیر این صورت نواقص حقوقی و قانونی رخ می‌دهد و ممکن است بار حقوقی برای شهرداری پیش بیاید.

وی تصریح کرد: شهردار تهران در گزارش خود از هتل‌سازی و احداث شهربازی صحبت کرد، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌گونه موارد وظیفه شهرداری تهران نیست و از جنس تصدی‌گری است، مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند باید اجازه دهیم بخش خصوصی مشارکت واقعی داشته باشد؛ اکنون نیز باید گفته شود مدل اقتصادی هتل‌سازی و احداث شهربازی چیست؟ آیا قرار است آنها به فروش برسند؟ آیا قرار است توسط شهرداری اداره شوند یا قرار است بر اساس مشوق‌ها توسط دیگران به نتیجه برسند.

تشکری هاشمی با بیان این که باید تمام قراردادها شفاف‌سازی شود گفت: در خصوص تامین مالی قراردادها این‌گونه برداشت کردم که قرار است تهاتر صورت گیرد. ۱۲ میلیارد یورویی که آقای زاکانی از آن صحبت می‌کند حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است، اگر به نسبت بودجه نگاه شود با این مبلغ ما در حال تعهد برای بیش از ۱۰ سال آینده هستیم و فارغ از اینکه آیا وظیفه این کار را داریم یا خیر، باید شفاف‌سازی شود قرار است چه میزان توسط دولت و چه میزان توسط شهرداری پرداخت شود و چه میزان قرار است شهر به فروش گذاشته شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بدون دریافت مجوز از دولت نمی‌توانیم تامین مالی خود را انجام دهیم، باید گفته شود برای این موضوع نیز چه کارهایی انجام شده است.

وی درباره احداث تراموا و خطوط جدید متروی تهران نیز یادآور شد: اگرچه بارها گفته‌ایم که این موارد برای شهر خوب است و هیچ کس مخالف آنها نیست، اما باید توجه داشت که انجام این کار دارای روال خاصی است و آقای چمران نیز در مکاتبه با وزارت کشور به این موضوع تصریح کردند. مگر می‌شود شورای شهر وظیفه سیاست‌گذاری در شهر را داشته باشد اما در خصوص نحوه تامین مالی، احداث خطوط جدید و اجرای آن از شورای شهر هیچ نظری نخواهد ما باید بدانیم برای احداث ال‌آرتی، تراموا و بی‌آرتی چه برنامه‌هایی در دستور کار است.

تشکری هاشمی در پایان گفت: از شنیدن اینگونه موارد خوشحال هستیم اما مردم از ما گزارش میدانی می‌خواهند و باید زمان قطعیت به نتیجه رسیدن این دسته از اقدامات بیان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز