خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

جوامع محلی اصلی‌ترین نقش را در حفاظت از تالاب‌ها دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۱۲

استاندار مازندران گفت: جوامع محلی نقش اصلی را در حفاظت از تالاب‌ها دارند و ما باید اجازه دهیم مردم بومی از این زیستگاه‌ها بهره‌مند شوند تا حفاظت از آنها به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در آیین ملی گرامیداشت «روز جهانی تالاب‌ها» تصریح کرد: با تصویب کنوانسیون رامسر در ایران، کشورهای جهان رو به تحقیقات گسترده از تالاب‌ها آوردند.

وی افزود: استان مازندران در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان قرار دارد و یکی از سه استان همسایه دریا در شمال کشور است که ۳۳۸ کیلومتر از نوار ساحلی را به همراه دارد که دو اکوسیستم غنی دارد.

استاندار مازندارن بیان کرد: استان مازندران مقصد و مسیر اصلی گردشگری است و ما تا کنون نتوانسته‌ایم از این جلوه‌های طبیعی خدادادی برای تغییر ذائقه انسان‌ها و گسترش گردشگری و فرصت‌های موجود در تالاب‌ها استفاده کنیم.

حسینی‌پور گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و حضور ریاست محترم جمهور دستور طبیعت‌گردی در تالاب بین‌المللی میانکاله را صادر کردند و این روند، بهره‌برداری پایدار از این زیستگاه‌های طبیعی را تسریع کرد.

وی افزود: این گردهمایی علمی می‌تواند منجر به آشتی انسان‌ها با تالاب‌ها شود و یکی از مهمترین راه‌های اصلی تقویت از اکوسیستم‌ها، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از آنها است. 

استاندار مازندارن عنوان کرد: مردم منطقه نقش اصلی در حفاظت از تالاب‌ها را دارند و ما باید اجازه دهیم جوامع محلی از این زیستگاه‌ها بهره‌مند شوند تا حفاظت از آنها به بهترین شکل انجام گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عقب‌نشینی دریای خزر غیر قابل قبول و غیر قابل پیش‌بینی بود که باید برای این مساله چاره‌اندیشی شود. تالاب‌ها، اکوسیستم‌های شکننده‌ای هستند و ما باید از آنها حفاظت درست و علمی داشته باشیم.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسینی‌پور در پایان تاکید کرد: استفاده ما از نعمت‌های الهی نباید به گونه‌ای باشد که حق دیگران از استفاده از این نعمت‌ها به خطر بیفتد و این مساله در روایت‌های ما از سوی پیامبر اکرم (ص) نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز