خبرگزاری کار ایران

نیازِ چوبی کشور سالانه چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۵۸

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر توانمندسازی جوامع محلی جنوب کرمان با اجرای طرح زراعت چوب تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال در بین مردم منطقه، درآمدزایی بالایی نیز به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه بازدید از طرح زراعت چوب شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در کشور، آن را بسیار اقتصادی و مقرون به‌صرفه دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال در بین مردم منطقه، درآمدزایی بالایی نیز دارد. 

نوبخت با بیان این که نیاز چوبی کشور سالانه ۱۶.۵ میلیون متر مکعب است، افزود: در حال حاضر که با تمام ظرفیت‌ها در کشور کار می‌شود، تنها ۹ میلیون مترمکعب از نیاز چوبی کشور به صورت سالانه تامین می‌شود و چوبی هم که در داخل کشور تولید می‌شود به ۳ تا ۴ میلیون مترمکعب می‌رسد و این واقعیت، ضرورت اجرای طرح زراعت چوب در سراسر کشور را به وضوح نشان می‌دهد. 

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت که ظهر دیروز به‌منظور افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی در دهه فجر به استان هرمزگان سفر کرد، در منطقه جنوب کرمان نیز حاضر شد و به همراه قاسم رحیمی‌نیا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از طرح زراعت چوب منطقه چاه‌لک شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز