خبرگزاری کار ایران

افزایش ضریب ریسک ترانزیت موادمخدر از خاک ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۷۷۹

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در نتیجه اقدامات مقابله‌ای ایران از جمله تمرکز بر عملیات‌های مبتنی بر اطلاعات، ضریب ریسک ترانزیت موادمخدر از خاک کشورمان افزایش یافته است.

 

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در ادامه شرکت در نشست ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و تقویت ظرفیت‌های ملی در مبارزه با تهدید جهانی موادمخدر صنعتی در وین با ماتیاسن رئیس بخش عملیات دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) دیدار کرد و با بیان اینکه برنامه‌های کنترل و انسداد مرز در نوار شرقی کشور ایران با هدف مقابله با موادمخدر ادامه دارد، گفت: این اقدامات را به مرزهای غربی در مسیر بالکان نیز گسترش داده‌ایم.

وی افزود: علی‌رغم برخی محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه؛ مبادی ورودی و خروجی اعم از زمینی، هوایی و آبی را تقویت و تجهیز کرده‌ایم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در همین راستا، در سال ۲۰۲۳،‌ دستگاه‌های مقابله‌ای کشور موفق شدند بیش از ۶۶۰ تن انواع مواد مخدر از جمله حدود ٣۵ تن هروئین و مرفین و بیش از ۳۷ تن متافتامین کشف کنند که این امر در مقایسه با سال قبل، حدود ٣٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کاظمی ادامه داد: در نتیجه اقدامات مقابله‌ای ایران از جمله تمرکز بر عملیات‌های مبتنی بر اطلاعات، ضریب ریسک ترانزیت موادمخدر از خاک کشورمان افزایش یافته است و در چند سال اخیر نیز باندهای بین‌المللی قاچاق برای کسب منافع مادی خود از موادمخدر، مسیر ترازیت و قاچاق را به سمت دریا تغییر داده‌اند.

ماتیاسن رئیس بخش عملیات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل نیز در این دیدار گفت: بخش عملیات بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین حوزه در ساختار UNODC  است که در ٩٨ کشور شعبه دارد و حدود ٢٧٠٠ پرسنل بین‌المللی و ملی در کشورها از جمله در جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کشف مواد مخدر افزود: بیشترین کشفیات تریاک، هروئین و مرفین جهان توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ ماتیاسن در پایان آمادگی بخش خود را برای ارتقای همکاری‌ها با ایران اعلام داشت و نقش کشورمان را در برنامه‌های مشترک با دفتر UNODC ستود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز