خبرگزاری کار ایران

۲۸ موسسه آموزش عالی آزاد غیرفعال منحل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۳۵۲

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از انحلال ۲۸ موسسه آموزش عالی آزاد غیرفعال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضا نقی زاده» مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: در طرح هزار و ۵۰۰ واحد درسی نکاتی از جمله روزآمدی رشته ها، اتصال رشته‌ها به خواسته اجتماعی و صنعت در نظر گرفتیم که در تمام رشته‌های وزارت علوم مد نظر قرار دارد و تا مهرماه ساماندهی رشته‌ها انجام می‌گیرد.  

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت در مورد افزایش مشروطی دانشجویان پس از کرونا عنوان کرد: مشروطی دانشجویان در دانشگاه نسبت به دوران کرونا بیشتر نشده است اتفاقا نشاط بیشتری در دانشجویان حس می‌شود.  

در آمایش دانشگاه پیام‌نور هیچ دانشجو و کارمندی متضرر نمی‌شود

 در ادامه نورپور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه آمایش مراکز پیام نور از سال‌های گذشته آغاز شده اظهار کرد: در این آمایش هیچ دانشجو، هیات علمی و کارمندی آسیب نمی‌بیند.

نورپور تاکید کرد: در بورس سال گذشته ۵ هزار نفر و دوسال گذشته ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام داشتند. بورس بحث پیچیده و چند وجهی است و در گام اول قرارداد با بنگاه اقتصادی منعقد می شود و در این راستا کار گروهی تشکیل دادیم.

تعطیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی به دلیل نبود دانشجو

«سید رسول  عمادی» مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی نیز اضافه کرد: ما در بخش غیردولتی دو گروه داریم؛ موسسات آموزش عالی غیردولتی و آموزش عالی آزاد. درکارگروه آمایش موسسات و دانشگاه‌های غیر دولتی ۳۵۷ موسسه از ابتدای انقلاب تا کنون داشتیم که ۱۰۲ موسسه منحل و هم اکنون ۲۵۵ موسسه فعال داریم.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی خاطرنشان کرد: ما از این موسسات که به دلیل کاهش تعداد دانشجویان با چالش روبرو شده‌اند حمایت می‌کنیم. تعدادی از موسسات به دلیل اینکه دانشجو ندارند یا نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، تقاضای انحلال می‌دهند.

عمادی با تاکید یه اینکه باید اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح شود، گفت: برای مدیریت موسسات آیین نامه و شیوه نامه‌های زیادی صادر شده است. برای حمایت از دانشگاه‌ها اساسنامه دانشگاه‌های سرآمد را طراحی کردیم.

او ادامه داد: اکنون ۱۸ دانشگاه غیردولتی در کشور داریم و بقیه موسسه غیردولتی هستند. که باید به دانشگاه ارتقا پیدا کنند و در این راستا آیین نامه‌ای طراحی کردیم. همچنین آیین استخدامی هیات علمی دائمی و موقت برای رفع مشکل دانشگاه در جذب هیات علمی را تدوین کرده ایم.

در ادامه عمادی عنوان کرد: ما ۱۸۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد داریم که حدود ۱۵۰ موسسه آزاد در فعالیت هستند. همچنبن در راستای بهره وری بیشتر گواهینامه آموزش آزاد را ساماندهی کردیم، ۸ هزار و ۹۰۰ عنوان درس دانشگاهی نیازمند ساماندهی بود و در حال حاضر بیش از ۲ هزار عنوان درس استانداردسازی شده است و به زودی سامانه یکپارچه‌سازی منابع دانشگاه راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی در پایان اظهار کرد: در راستای آمایش و بهره وری ۸۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد که غیرفعال بودند بررسی کردیم و از این تعداد ۲۸ موسسه آموزش عالی آزاد غیر فعال منحل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز