خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

رشد وضعیت درآمدی شهرداری تهران در دو بخش نقد و غیرنقد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۳۷

معاون شهردار پایتخت از رشد وضعیت درآمدی شهرداری تهران در دو بخش نقد و غیرنقد خبر داد و تاکید کرد که بی‌نظیرترین تحقق رقم بودجه در تاریخ بلدیه پایتخت در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر تحقق ۹۹ در صدی رقم بودجه در سال ۱۴۰۰ و همچنین تحقق ۱۳۷ بودجه در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در آغاز حضور مدیریت شهری ششم، در ۶ ماهه دوم سال، ۹۹ درصد بودجه محقق شد و در سال ۱۴۰۱ از این نقطه فراتر رفتیم و از سقف بودجه عبور کردیم. 

وی با بیان این که عبور از سقف بودجه و تحقق آن تنها در دوره مدیریت شهری ششم صورت گرفته و در تاریخ بلدیه بی‌سابقه است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ رقم ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری توسط شورا مصوب شد که با تلاش همکاران، ۶۹ هزار و ۸۳ میلیارد تومان محقق شد. 

فروزنده با تاکید بر این که امسال نیز بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، تا این لحظه ۹۳ درصد بودجه محقق شده و پیش‌بینی ما این است که از مرز ۱۷۲ درصد عبور کند. 

وی با اشاره به افزایش رقم تبصره بودجه ۱۴۰۲ افزود: در بودجه متمم سال۱۴۰۲ درخواست کردیم رقم به ۱۰۷ همت برسد و این غیراز تبصره ۱۹ هزار میلیارد تومانی است. امیدواریم در اسفندماه مجددا متمم ارائه دهیم و بیش از پیش از سقف بودجه عبور کنیم. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری در چهار سال اخیر متمم بودجه نداشته و تنها اصلاحیه بودجه داشته است، گفت: امسال هم مانند سال گذشته شهرداری تهران از سقف بودجه فراتر رفته و وضعیت درآمدی در دو بخش نقد و غیرنقدی بهتر شده است. طبیعتا برای این که بتوانیم این سقف اعتباری را هزینه کنیم، باید لایحه متمم به شورای شهر ارائه می‌کردیم. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری از شورا اجازه گرفته است که بتواند هزینه‌های سرمایه‌ای خود را افزایش دهد، عنوان کرد: ترمیمی که در پروژه‌های عمرانی باید انجام شود، حکایت از این دارد که این رشد که در متمم بودجه درنظر گرفته شده است. 

براساس گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده در پایان گفت: پروژه‌های شهرداری تهران در چهار بخش حمل‌ونقل، عمران شامل آسفالت و بزرگراه‌سازی، خدمات شهری شامل پسماند و اصلاح سیستم‌های پسماند و نظافت شهر و بخش فرهنگی است که در هر چهار بخش پیش‌بینی هزینه شده است، اما اولویت شهرداری طبق نظر شورا حمل‌ونقل عمومی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز