خبرگزاری کار ایران

ایران بیش از ۳۰ میلیون بازیکن بازی‌های دیجیتال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۶۵

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازی‌های رایانه‌ای یکی از منابع تأثیرگذاری در جامعه شده است و باید در بازی‌های تولید داخل به سمت فرهنگ‌سازی برای جامعه حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، «محمود حاجیلویی» دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: روند کاربران بازی‌های رایانه‌ای در کشور ما در چند سال گذشته به شکل چشمگیری رشد داشته است. 

وی ادامه داد: میانگین سنی بازیکنان نیز ۲۳ سال است. بازیکنان بازی‌های دیجیتال هم به طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز بازی می‌کنند. بررسی میانگین سنی بازیکنان نشان می‌دهد که پس از شیوع بیماری کرونا، شیوه‌های کاری و تغییرات رفتاری ناشی از آن منجر به حضور بازیکنان جدید، افزایش مشارکت بازیکنان پیشین و رشد تعداد بازیکنان شده که همین موضوع سبب افزایش میانگین سنی بازیکنان شده است. بازی‌های رایانه‌ای یکی از منابع تأثیرگذاری در جامعه شده است و باید در بازی‌های تولید داخل به سمت فرهنگ‌سازی برای جامعه حرکت کنیم.

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: پیوند بازی‌های رایانه‌ای با واقعیت گسترده؛ ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کرده است و به یک سرگرمی فراگیر عمومی در جهان تبدیل شده است. متوسط زمانی که برخی گروه‌های سنی به بازی اختصاص می‌دهند بیشتر از تلویزیون، سینما، کتاب و سایر رسانه‌ها است و به نوعی اجتماعی شدن این گروه سنی با بازی گره خورده است. 

وی اظهار کرد: حوزه بازی‌های رایانه‌ای بسیار اهمیت دارد چرا که این حوزه صرفاً بازی نیست و دامنه عملکرد بالایی در جنبه‌های آموزشی، سلامت، درمان، توسعه صنعت و نوآوری و خلاقیت دارد. مطالعات آماری نشان می‌دهد گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بطور متوسط ۲۰ ساعت در هفته از بازی‌های کامپیوتری و موبایلی استفاده می‌کنند. البته گروه سنی بازی‌ها شامل دوره سنی بزرگ حتی ۶۰ سال به بالا هم می‌شود. اقتصاد این حوزه هم بسیار بزرگ است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به بازی‌های جدی و ترکیبی خاطرنشان کرد: در بازی‌های ترکیبی به‌خاطر پیامدهای انسانی که دارد تلاش زیادی شده که بازی به محیط انسانی کشیده شود و امروز برخی به سمت پلتفرم‌های فیزیکی بازی رفته‌اند و فرد به‌صورت فیزیکی و حرکتی در طبیعت درگیر بازی می‌شود. 

حاجیلویی افزود: امروز یک عرصه متفاوت از درگیر شدن در حوزه بین‌المللی ایجاد شده به‌ویژه آنکه با کنشگر و کاربران در حوزه بازی مواجه در سطح بین المللی مواجه هستیم. 

وی با اشاره به ژانرها و پیام‌های منفی در برخی بازی‌های رایانه‌ای غربی بر لزوم پرهیز از تقلید صرف در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید در بازی‌های تولید داخل به سمت فرهنگ‌سازی برای جامعه حرکت کنیم و اگر کاربری که در بستر اجتماعی که نقش ایفا می‌کند در بازی بتواند به‌جای کشتن و جنگ به نقش‌های ماجراجویی در رفع مشکلات اجتماعی بپردازد، در رفتار حقیقی وی نیز تاثیر مثبت را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز