خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

توضیح درباره اختلاف‌نظر شورا و شهرداری درباره متمم بودجه ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۰۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه توضیح درباره اختلاف نظر شورا و شهرداری درباره متمم بودجه ۱۴۰۲ گفت: اصرار شهرداری تهران این بود که تا پایان ۱۰۷ همت بودجه قابل تحقق است، اما نظر شورا بر این است که ۱۰۱ همت در بودجه متمم تصویب شود.

به گزارش ایلنا، محمد آخوندی در دویست و دهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: جمع‌بندی این لایحه بیش از یک ماه زمان برد و در جلسات با شهرداری استدلال‌هایی شد مبنی بر اینکه مدل اصلاحیه ارائه‌شده به شورا قابل پذیرش نیست؛ در واقع، ما از جایگاه شورا حمایت کردیم که این اصلاحیه را نپذیرفتیم. 

وی با بیان این که شهرداری در ردیف‌هایی تقاضای افزایش ۱۷ هزار میلیارد تومانی داشت، یادآور شد: چند جلسه در کمیسیون برگزار و مقرر شد مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد اضافه شود. در هفت روز مهلتی که داده شد شهرداری تهران تنها محل کاهش ۲ هزار میلیارد تومان از ردیف‌ها را اعلام کرد. 

آخوندی با اعلام این که برای صیانت از رأی شورا این اصلاحیه پذیرفته نشد، تصریح کرد: در تبصره ۲۰ نزدیک به ۲۰ همت به شهرداری اجازه داده شد که در ردیف‌های مشخصی هزینه کند، اما شهرداری در برخی ردیف‌ها با کمبود اعتبار مواجه شد و به همین دلیل، به دنبال اصلاحیه بود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان این که برخی از ردیف‌ها با پیشنهاد شورا کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در پایان آذرماه به این نتیجه رسیدیم که در مورد آتش‌نشانی و شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان بازنشستگی، بودجه کافی نبوده است؛ لذا ارائه متمم ضروری بود. 

وی با اشاره به افزایش ۳۱ هزار میلیارد تومان به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، یادآور شد: ما اصرار داشتیم که شهرداری دلایل خود را مطرح و ثابت کند که می‌تواند این رقم را محقق کند. 

آخوندی با بیان این که ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان بودجه مصوب است، تصریح کرد: شهرداری متممی ارائه داد تابودجه امسال ۱۰۷ همتی باشد و خواستار افزایش ۳۴ درصدی بودجه در بخش هزینه ها، ۱۲۹ درصد در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۲ درصد واگذاری دارایی مالی بود، اما با بررسی شورا این متمم به عدد ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسید. تا دیروز ۶۴ همت درآمد به دست آمده و این به جز ۱۵ همت واگذاری دارایی است و رقم درآمدها را به ۷۹ هزار میلیارد می‌رساند و این نشان می‌دهد که از بودجه مصوب عبور کرده‌ایم. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر این که بحث اصلی ما در عوارض شهرسازی بود، گفت: ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد حوزه توسعه شهر مصوب شده بود که در ۹ ماه ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده و ۳۹ هزار میلیارد تومان تا پایان دی‌ماه محقق شده که سه هزار میلیارد تومان غیرنقد و مابقی نقد بوده است. 

وی با بیان این که بودجه پیشنهادی شهرداری بیش از ۷۰ همت بود، اما ما ۴۸ همت را در نظر گرفتیم، گفت: اصرار شهرداری تهران این بود که ۱۰۷ همت بودجه قابل تحقق است، اما نظر شورا بر این است که ۱۰۱ همت تصویب شود. 

آخوندی با اعلام این که از این میزان متمم بودجه، ۸۲ هزار میلیارد تومان به درآمدها اختصاص دارد، گفت: عملکرد شهرداری براساس مصوبات در واگذاری املاک ۱۵ هزار میلیارد تومان است، اما تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است. در واگذاری دارایی مالی نیز ۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان این که به شهرداری اجازه داده شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: موارد مصوب در تبصره ۲۰ بین ردیف‌ها توزیع شد. 

وی با بیان این که ۲۰ همت برای اوراق مشارکت سال بعد پیشنهاد داده بود که حذف شد، اظهار داشت: تغییر عناوین نیز مورد درخواست شهرداری بود که یکی از این موارد در مورد کمک به اجرای طرح شهید همدانی بود تا مناطق بتوانند بر اساس عناوین عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز