خبرگزاری کار ایران

تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۹۸۲

جلسه هم اندیشی پانزدهمین گردهمایی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: ایران قوی توسط مدرسه قوی ساخته خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از جریان تربیت و مهندسی آینده کشور که در کلاس درس اتفاق می‌افتد در مدارس غیر دولتی است، مطرح کرد: در سطح کشور ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی، ۲.۵ میلیون دانش آموز مدارس غیر دولتی و ۲۱۰ هزار معلم مدارس غیر دولتی داریم. 

معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرحی را در مدارس غیر دولتی با دو پیش زمینه اجرا کردیم، عنوان کرد: یکی از این زمینه‌ها گزینش معلمان مدارس غیر دولتی است و خوشبختانه توانستیم دوره نخست این طرح را اتمام کنیم. 

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نیروهایی را تربیت خواهند کرد که در ادامه چرخ‌های اقتصادی، تولیدی و… نظام را به حرکت در خواهند آورد. 

رویکرد آموزش و پرورش در تألیف کتب درسی توجه به ابعاد شخصیتی در دانش آموزان است

حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی اظهار کرد: رویکرد جدید ما توجه به ابعاد شخصیتی دانش آموزان است. 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه موجب افتخار است، مطرح کرد: نیازمند تجربه‌های جدید در زمینه مخاطب کودک و نوجوان در حوزه اولویت‌های نظام هستیم. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت مسئله هویت اسلامی و دینی نیازمند طراحی‌های پیچیده است، عنوان کرد: سامانه دریافت نظرات عمومی دانش آموزان، والدین و معلمان از سال گذشته راه‌اندازی شده است. 

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته نظرات خوبی به دست ما رسیده است، خاطرنشان کرد: اعمال برخی از نظرات در کتب درسی نیازمند اختصاص زمان کافی است و قطعا از تمام نظرها استفاده خواهیم کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی با بیان اینکه تغییر کتب درسی نیازمند مراحل خاصی است، تصریح کرد: مسئله اصلی عناوین دروس و ساعت تدریس آن است که باید برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت بگیرد. 

تفریحات سالم مهم‌ترین بازوی تربیتی در تمامی جهان است

صادق ستاری فرد، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی اقدامات خوب است. 

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است، مطرح کرد: بیان کردن این اقدامات موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد. 

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این جلسه نکات دقیقی بیان شده است، عنوان کرد: بهره‌مندی از این نکات می‌تواند موجب تقویت آموزش و پرورش شود. 

وی با اشاره به اینکه نرخ چاقی در کشور افزایشی بوده است، خاطرنشان کرد: موضوع تفریحات سالم مهم‌ترین بازوی تربیتی سالم در تمام جوامع است. 

ستاری فرد با بیان اینکه متاسفانه نسبت به این موضوع غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مدیران مدارس بتوانیم کاستی‌های این عرصه را جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز