خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

اجرای سراسری طرح نوماند از امروز/ روزانه تا ۳۰ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۳۴

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از اجرای سراسری طرح نوماند از امروز در تمام سطح شهر تهران خبر داد و گفت: روزانه ۲۸ تا ۳۰ هزارتن خاک و نخاله ساختمانی در شهر تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، آئین آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی ۳۳۰۰ تنی در منطقه ۴، امروز  (شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲) در نودمین پویش امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید علی یزدی‌خواه، نماینده تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۱۹، محمد شیری، شهردار منطقه ۱۵ و جمعی از مدیران شهری  تهران برگزار شد.

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این مراسم ضمن تسلیت شهادت زائرین مزار سردار سلیمانی اظهار کرد: موضوع این طرح تحول یکپارچه خدمات شهری در حوزه رفت‌‌وروب، نظافت و تنظیف شهری است. سالها بحث طرح تحول در موضوعات خدمات شهری بخصوص در آخر سال مطرح بود. امیدوارم شرایط خوبی در قالب این طرح برای شهر ایجاد شود. پیش‌نیاز طرح تحول همکاری شهرداری مناطق و پیمانکاران بود که جلسات زیادی برای هماهنگی با آنها گذاشته شد.

وی با بیان اینکه خط‌کش ما در قرارداد ها موصوف فهرست بها بود، افزود: تصریح اساسنامه طرح تحول و مدیریت یکپارچه موضوع دیگری بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این باره همکاری کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اجرای طرح نوماند از دیگر مسائل مطروحه بود، گفت: برای هرکدام از این موضوعات چندین ساعت وقت گذاشته شد. تحول در جغرافیا و محتوا از موضوعات در دستور کار بود. ضمن اینکه در طرح تحول میانگین سنی خودروهای ماشین پسماند را از ۱۰ به ۴ سال قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران به خدمات رفاهی کارگران این سازمان هم پرداخت و افزود: در بحث بسته خرسندساز نیز طبق صحبت‌هایی که با معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران شده است، پاکبان‌ها از بیشترین آیتم‌های این بسته بهره‌مند خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه بحث افزایش حقوق و مزایای پاکبانان و همچنین موضوع طبقه‌بندی مشاغل به‌صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: در قراردادهای جدید افزایش حقوق لحاظ خواهد شد. به طوری که حقوق و مزایای پاکبانان به شکل قانونی پرداخت خواهد شد. به همین منظور با همه پاکبانان قرارداد بسته می‌شود و بحث اضافه‌کاری آنها نیز مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران ادامه داد: در قراردادها تحول و بهبود را در نظر گرفته ایم. به طوری که ۱۵۴ قرارداد پیمانکاران را به ۱۴ قرارداد رسانده ایم. طرح تحول باعث ورود پیمانکاران قوی خواهد شد و نظارت خوب و یکپارچه را رقم خواهد زد.

محمدی ادامه داد: محتوای قراردادها را هم تغییر دادیم و امروز به صورت یک زمین و یک کیلو زباله قراردادها را حساب می‌کنیم.

وی با درباره طرح نوماند نیز گفت: در این طرح زباله خشک قابل بازیافت را از درب منزل تحویل می‌گیریم. البته شروع این پروژه در سه منطقه و موفقیت‌آمیز بود، اما از امروز در تمام شهر پروژه نوماند آغاز می‌شود و این موضوع نیاز به همکاری رسانه ها دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه در دوره مدیریت شهری قبلی به بهانه ارزان اداره کردن تنظیف شهر به‌جای استفاده از دستگاه از نیروی انسانی استفاده شد، تصریح کرد: مدیریت شهری پایتخت روشی را با استناد و تعهد کامل نسبت به اسناد بالادستی، آسیب شناسی مسائل و مراجعه به آراء شهروندی، تدابیری از جمله تمرکز حداکثری در مدیریت، اجرا و تجمیع حداکثری پیمانکاران، تغییر نظام رتبه بندی پیمانکاران به منظور ایجاد رقابت و به‌کارگیری بخش خصوصی، تغییر متون قراردادها با اعمال نظام بهرست بها برای اولین بار، تمرکز در اعتبارات، کمک به نوسازی ناوگان، هوشمندسازی نظارت، افزایش مدت قراردادها، قیمت‌گذاری واقعی بهای خدمات و معرفی نرم‌افزار ویژه خدمات پسماند خشک اتخاذ کرد و با اجرای تشریفات قانونی لازم، انتخاب پیمانکاران را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: این اقدامات در قالب ۱۴ قرارداد به منتخبین ابلاغ شده و مراحل واگذاری در حال اجراست.

محمدی درباره بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی هم اظهار کرد: روزانه ۲۸ تا ۳۰ هزارتن خاک و نخاله ساختمانی در شهر تولید می‌شود که با کمک بخش خصوص یک کارخانه احداث شده و تست گرم آن نیز انجام شده است. پروژه مشارکتی است و احداث، نصب و راه‌اندازی، نگهداری و راهبری کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی و عمرانی به روش B.o.o است.

وی افزود: فاز نخست این کارخانه شامل تولید انواع شن و ماسه دانه بندی شده از محل دپوهای پسماند ساختمانی در مجتمع آبعلی است که با تکمیل در فازهای بعدی پروژه تولید آسفالت، بتن و سایر محصولات بتنی به میزان بالاتر از مقدار پیش بینی شده در قرارداد انجام خواهد شد. این مجموعه که در حال حاضر ظرفیت استحصال ۳۳۰۰ تن نخاله را دارد، قابلیت افزایش پذیرش تا میزان ۸۰۰۰ تن در روز از مجموع ورودی پسماند ساختمانی مجتمع آبعلی و دپوهای موجود از سالیان گذشته را خواهد داشت.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، تا کنون ۳ کارخانه استحصال نخاله ساختمانی در آبعلی به بهره برداری رسیده و پروژه امروز چهارمین کارخانه است که تفاوت آن با کارخانه های قبلی افزایش ظرفیت آن است که در فاز بعدی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز